لینک های دسترسی

Breaking News

شاهراه سالنگ پس از یک شبانه روز به روی ترافیک باز شد


مسوولان ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گویند که شاهراه سالنگ که به دلیل برفباری‌های سنگین و تندبادهای شدید به روی ترافیک مسدود شده بود، نیمه‌های شب گذشته دوباره باز شده است.

این شاهراه به مدت یک شبانه روز به روی ترافیک بسته بود و مسوولان این ریاست دلیل آن را برفباری‌های سنگین و سرازیر شدن برفکوچ‌ها عنوان کرده اند.

ضمیر امرخیل، رییس حفظ و مراقبت سالنگ‌ها روز جمعه ۱۴ فبروری (۲۵ دلو) گفت که در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ برفکوچ که بیشترین آن در سالنگ جنوبی سرازیر شده، باعث اخلال در رفت و آمد مسافران از این مسیر شد.

به گفتۀ آقای امرخیل، پیش از سرازیر شدن برفکوچ‌ها، تمامی مسافران به جاه‌های مصوون منتقل شده بودند و به آنان آسیبی نرسیده است.

آقای امرخیل افزود که قوای کار این ریاست نیمه‌های شب گذشته موفق شده اند که این شاهراه را تنها به روی موترهای مسافربری باز کنند.

ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها همچنان در اعلامیه‌ای گفته است که در حال حاضر برفباری و طوفان در دو سوی سالنگ متوقف شده است و تا اکنون به موترهای باربری از این مسیر اجازه رفت و آمد داده نشده است.

در همین حال در اثر یک حادثه ترافیکی در منطقه تاجکان ولسوالی جبل السراج ولایت پروان ۱۴ نفر به شمول زنان و کودکان زخمی شده اند.

این در حالی است که مقام‌های افغان در ولایت دایکندی دیروز گفتند که برفکوچ و بندش راه‌های مواصلاتی در آن ولایت، جان ۲۱ نفر را گرفته است.

اسدالله سروری، رییس مبارزه با حوادث دایکندی به صدای امریکا گفته بود که از روز سه شنبه تا دیروز (پنجشنبه) ۳۱ برفکوچ در ولسوالی‌های مختلف این ولایت صورت گرفته است.

آقای سروری گفت که افزون بر کشته‌شدن ۲۱ نفر، کم از کم هفت نفر دیگر ناپدید اند که به گفتۀ وی امید زنده ماندن آنان کم است.

XS
SM
MD
LG