لینک های دسترسی

Breaking News

پالیسی امریکا برای حراست از کوریای جنوبی تغییر نکرده است


جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، حین سفرش به کوریای جنوبی، با سانگ یانگ مو، وزیر دفاع کوریای جنوبی، نیز ملاقات کرد
جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، حین سفرش به کوریای جنوبی، با سانگ یانگ مو، وزیر دفاع کوریای جنوبی، نیز ملاقات کرد

جیم متیس، وزیر دفاع ایالات متحده، روز جمعه گفت که پالیسی امریکا مبنی بر حراست از کوریای جنوبی، هیچ تغییری نکرده است.

وزیردفاع ایالات متحده حین دیدارش از کوریای جنوبی گفت که امریکا در برابر تهدیدات میزائیل های بالستیک کوریای شمالی، از کوریای جنوبی، حراست خواهد کرد.

جیم متیس در این سفر، از یکی از پوسته های نظامی مشترک ایالات متحده و کوریای جنوبی در یک منطقۀ غیر نظامی، دیدن کرد.

آقای متیس حین دیدارش از مرزی میان کوریای جنوبی و کوریای شمالی، خطاب به نیرو های مشترک امریکا و کوریای جنوبی تاکید کرد که کشورش می خواهد قضیۀ کوریای شمالی از طریق صلح آمیز حل گردد.

آقای متیس اصرار کرد که ایالات متحده با استفاده از هر گونه امکانان دیپلوماتیک تلاش خواهد کرد به برنامۀ هسته ای کوریای شمالی رسیدگی شود.

وزیر دفاع امریکا گفت "قسمیکه ریکس تیلرسن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، واضح ساخته است، هدف ما جنگ نیست" اما تاکید کرد که کوریای شمالی باید خلع سلاح اتمی شود.

گرچه آقای متیس تاکید کرد که هدف ایالات متحده جنگ با کوریای شمالی نیست، او گفت که تلاش های دیپلوماتیک باید توسط قوای نظامی به شمول قوای هوایی حمایت شود.

در جریان سفر یک روزۀ آقای متیس به کوریای جنوبی، وزیردفاع ایالات متحده با مقامات نظامی سیول به شمول همتای کوریای جنوبی اش ملاقات کرد.

پس از آزمایشات اخیر اتمی و پرتاب آزمایشی میزایل‌های کوریای شمالی، روابط میان واشنگتن و پیونگ یانگ پرتنش تر شده و رهبران دو کشور جدال لفظی تند و نیشداری در برابر همدیگر داشته اند.

پس از آمازیش بم هایدروجنی توسط کوریای شمالی، شورای امنیت ملل متحد خواستار نشست اضطراری شد.

آنتونیو گوتریس، سرمنشی ملل متحد، آزمایش بم هایدروژجنی توسط کوریای شمالی را محکوم کرد و تاکید کرد که چنین اقدامات امنیت منطقه را به شدت، بی ثبات خواهد کرد.

کوریای شمالی به خاطر فعالیت‌های هسته‌ای اش که نخستین آزمایش آن را در اکتوبر ۲۰۰۶ انجام داد، زیر بار تعزیرات جدی غرب به ویژه ایالات متحده است، اما تا کنون به فشار ها تن نداده و همواره به این فعالیت‌ها ادامه داده است.

XS
SM
MD
LG