لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ میزایلی روسیه بر اوکراین هفت کشته و ۱۱۷زخمی برجا گذاشت


وزارت داخلهٔ اوکراین روز شنبه ۱۹ آگست (۲۸ اسد) گفت که در اثر حملات میزایلی روسیه بر شهر تاریخی چرنیهیف واقع در شمال آن کشور هفت نفر به شمول یک کودک شش ساله کشته و ۱۱۷ دیگر زخمی شدند.

وزارت داخلهٔ اوکراین گفته است که مردم هنگام وقوع اصابت میزایل‌ها برای جشن گرفتن تعطیلات مذهبی به سمت کلیسا در حال حرکت بود. این وزارت همچنین گفته است که ۱۲ کودک و ۱۰ افسر پولیس در میان زخمیان شامل اند.

این حمله فقط چند ساعت پس از آن صورت گرفت که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با شماری از جنرالان نظامی کشورش ملاقات کرد.

در همین حال، ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، که در یک سفر کاری به سویدن رفته است، در یک پیام تلگرام نوشته است که یکی از میزایل‌های روسیه در مرکز شهر چرنیهیف اصابت کرده است، در منطقه‌ یک میدانی بزرگ،‌ پوهنتون پلتخنیک و یک تیاتر نیز موقعیت دارد.

در پیام تلگرام رییس جمهور اوکراین، یک ویدوی کوتاه نیز منتشر شده که در آن آوارهای پراکنده در میدانی مقابل تیاتر نشان داده شده که در آن موتر‌های پارک شده به شدت آسیب دیده است. این ویدیو همچنین به صورت مختصر جسدی را در داخل یک موتر نشان می‌دهد که خمیده است.

چرنیهیف شهری مملو از باغ ‌ها، خیابان عریض، جاده‌های وسیع، مناطق سرسبز و کلیسا‌های چندین صد ساله است. این شهر در یک ۱۴۵ کیلو متری کیف، پایتخت اوکراین موقعیت دارد. وزارت داخله اوکراین گفته است که سقف تیاتر موسوم به درام در اثر اصابت میزایل نیز تخریب شده است.

روسیه پس از آنکه در فبروری ۲۰۲۲ حملات تهاجمی خود بر اوکراین را آغاز کرد، شهر‌های اوکراین را که دور از خط مقدم جبهات جنگ است، هدف حملات میزایلی و طیاره‌های بی سرنشین قرار داده است.

در همین حال، نیرو‌ی هوایی کیف صبح وقت روز شنبه اعلام کرد که اردوی اوکراین از جمله ۱۷ طیارهٔ بی سرنشین شاهد ساخت ایران، ۱۵ تای آن را سرنگون کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG