لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله باری در امریکا سه کشته و دو زخمی برجا گذاشت


نمای بیرونی مرکز خریداری پارک گرینوود واقع در ایالت اندیانا
نمای بیرونی مرکز خریداری پارک گرینوود واقع در ایالت اندیانا

پولیس در ایالت اندیانا ناوقت یکشنبه ۱۷ جولای (۲۶ سرطان) گفت که در اثر گلوله باری یک مرد مسلح در یکی از مراکز خرید این ایالت سه نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

به گفتهٔ پولیس، مهاجم مسلح شام یکشنبه به وقت محل بر افرادی که در رستوران های این مرکز خرید حضور داشتند، گلوله باری کرد.

پولیس ایالت اندیانا همچنین گفته است که فرد مهاجم نیز به ضرب گلولۀ یک غیرنظامی مسلح در همین محل کشته شده است. اما هویت و انگیزهٔ این گلوله باری مرگبار مشخص نشده است.

جیم ایسون، رییس اداره پولیس گرینوود (Greedwood) گفته است که مرد مهاجم با تفنگ و چند شاجور مرمی وارد مرکز خریداری پارک گرینوود شد و حین رسیدن به محل رستوران ها، به گلوله شروع کرد.

مقام ها در داخل این مرکز خریداری در جستجوی سایر قربانیان احتمالی استند.

پولیس اندیانا و سایر ادارات امنیتی این ایالت در قسمت تحقیق این گلوله باری کمک می‌کنند.

در همین حال، کریس، معاون ادارهٔ پولیس ایالت اندیانا،‌گفته است که "ما از این نوع رویداد ها در کشور خود خسته شده ایم" اما افزود که در حال حاضر کدام تهدید مشابه در محل وجود ندارد.

منطقهٔ گرینوود در جنوب اندیانا موقعیت دارد و جمعیت آن به ۶۰ هزار نفر می رسد. مقام ها گفته اند که جزییات این گلوله باری را بعداََ نشر خواهند کرد.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه از آغاز سال جاری تا امروز ۱۷ جولای ۲۰۲۲ میلادی،‌ مجموعاََ بیش از ۲۴ هزار نفر در رویدادهای مختلف مسلحانه، به شمول خودکشی با اسلحه کشته شده و ۲۰ هزار ۸۹۱ نفر دیگر زخمی شده اند.

خشونت مسلحانه یکی از مسایل حاد مرتبط با حق داشتن اسلحه در ایالات متحده است، کشوری که سالانه به گونۀ اوسط شاهد حدود ۴۰ هزار مورد مرگ ناشی از استعمال اسلحه است.

در یک ماه گذشته چندین مورد گلوله‌باری در ایالات متحده رخ داده و مناظره بر سر داشتن حق ملکیت اسلحه را بیشتر از پیش داغ کرده است.

پس از گلوله باری های مرگبار اخیر در ایالات متحده، کانگرس این کشور حدود یک ماه قبل لایحۀ کنترول اسلحه را تصویب و رییس جمهور جو بایدن فوراً آن را توشیح کرد.

XS
SM
MD
LG