لینک های دسترسی

Breaking News

شش نظامی پاکستانی در یک حملهٔ مسلحانه کشته شدند


اردوی پاکستان امروز ۲۲ اگست (۳۱ اسد) گفت که در جریان یک درگیری شدید در وزیرستان جنوبی حد اقل شش نظامی و چهار تندرو کشته شدند.

تحریک طالبان پاکستانی که همواره در نشر ارقام مبالغه می‌کند، ادعا کرده است که جنگجویان این گروه در این حمله ۱۸ نظامی پاکستانی را کشته اند.

تحریک طالبان پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفت که "مجاهدین تحریک طالبان پاکستان دو واسطهٔ اردو را پیروزمندانه هدف قرار دادند."

اسلام آباد ادعا می‌کند که جنگجویان تحریک طالبان پاکستان از افغانستان وارد خاک این کشور شده و دست به راه اندازی حملات می‌زنند، ادعای که طالبان افغان آنرا رد کرده اند.

این در حالی است که سرپرست وزارت داخلهٔ حکومت طالبان دیروز گفت که اسلام آباد باید مشکل خود را با تحریک طالبان پاکستان حل کند و حکومت این گروه آماده است در این خصوص کمک کند.

سراج الدین حقانی گفت که اگر پاکستان بخواهد این مشکل را با افغانستان از طریق زور حل کند، به منافع مشترک بین دو کشور آسیب می‌رساند.

تحریک طالبان پاکستان در ماه نومبر سال ۲۰۲۲ آتش‌بس نامحدودی را که به میانجیگری طالبان افغان با حکومت پاکستان عقد شده بود، لغو کرد و به جنگجویان خود دستور داد تا در سراسر پاکستان حملات‌ را راه اندازی کنند.

این در حالی است که روز یک شنبه، ۱۱ کارگر زمانی در وزیرستان شمالی کشته شدند که بم جابجا شده در موتر حامل آنان انفجار کرد.

در ماه جنوری، یک حمله کنندهٔ انتحاری طالبان پاکستانی مواد انفجاری حاملش را در داخل یک مسجد یک مرکز پولیس پشاور انفجار داد و جان بیش از ۸۰ افسر پولیس را گرفت.

گروه

XS
SM
MD
LG