لینک های دسترسی

Breaking News

هفت نظامی پاکستانی در حملهٔ تندروان کشته شدند


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقامات اردوی پاکستان امروز ۱۶ مارچ (۲۶ حوت) گفتند که هفت نظامی آن کشور زمانی کشته شدند که شش مهاجم بریک پوستهٔ امنیتی حمله کردند.

اردوی پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این حمله در ساعات اولیه روز شنبه در منطقهٔ میرعلی در وزیرستان شمالی، ایالت خیبر پشتونخوا رخ داد.

در بیانیه آمده است که "تروریست‌ها یک موتر مملو از مواد منفجره را به پوسته تصادم دادند و به دنبال آن حملات انتحاری متعددی انجام شد که منجر به فروریختن (یک) بخشی از یک ساختمان شد" که در نتیجهٔ آن پنج نظامی کشته شدند.

براساس بیانیه، در جریان تبادل آتش، یک دگرمن ۳۹ ساله و یک تورن ۲۳ ساله پاکستانی نیز جان خود را از دست دادند.

به گفتهٔ اردوی پاکستان هر شش مهاجم نیز در این درگیری کشته شدند.

وزیرستان شمالی و سایر مناطق پیشین قبایلی از دیر زمانی سنگر مستحکم طالبان پاکستانی و سایر گروه‌های تندرو شمرده می‌شد. اما اردوی پاکستان در سال ۲۰۱۴ عملیات گستردهٔ نظامی را در ساحات قبایلی به راه انداخت و سپس ادعا کرد که این ساحات را از وجود تندروان پاکسازی کرده است.

تحلیلگران می گویند که تندروان در مناطق قبایلی از قبل وجود داشتند، اما پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان در اگست ۲۰۲۱، جسورتر شده اند.

یک گروه تندرو تازه تاسیس به نام جیش الفرسان محمد در بیانیه‌ای مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

اسلام آباد می‌گوید که رهبران تحریک طالبان پاکستانی و سایر گروه‌های تروریستی در افغانستان حضور دارند و از آنجا حملات خود را طرح‌ریزی کرده و در خاک پاکستان عملی می‌کنند. اما طالبان افغان می‌گویند که به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده صورت گیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG