لینک های دسترسی

Breaking News

سریلانکا در سلسلهٔ رقابت‌های ۵۰ اوورهٔ کرکت افغانستان را با نتیجهٔ ۲-۱شکست داد


سلسلهٔ رقابت‌های ۵۰ اوورهٔ کرکت میان افغانستان و سریلانکا با نتیجهٔ ۱-۲ به نفع کشور میزبان به پایان رسید.

افغانستان که در رقابت نخست سریلانکا را شکست داده بود، در دو بازی دیگر پی در پی شکست را تجربه کرد.

در رقابت نهایی که روز چهارشنبه هفتم جون (۱۷ جوزا) در استدیوم ورزشی هامبانتوتا برگزار شد، سریلانکا توانست با تفاوت بسیار گسترده افغانستان را شکست دهد و برندهٔ این سلسلهٔ رقابت ها شود.

حشمت الله شهیدی،‌ کپتان تیم ملی افغانستان، پس از آن که برندهٔ قرعه شد، تصمیم گرفت که بازیکنان افغان نخست بیتنگ کنند. تیم افغانستان توانست با از دست دادن تمام بازیکنان تنها ۱۱۶ دوش انجام دهد.

محمد نبی ۲۳ دوش انجام داد که بیشترین دوش در میان بازیکنان افغان بود و با این حساب ۳۰۰۰ دوش بازی‌های یک روزه را در ریکارداش ثبت کرد.

بازیکنان سریلانکایی به سادگی این هدف را در ۱۶ اوور تکمیل کردند.

سریلانکا پس از این بازی‌ها راهی زمبابوی می‌شود تا در بازی‌های راه‌ یابی جام جهانی اشتراک کند. در زمبابوی، به شمول ایرلند و سکاتلند، ۱۰ تیم برای دو جایگاه در جام جهانی سال ۲۰۲۳ هند با هم رقابت می‌کنند.

افغانستان از قبل به این جام راه یافته و بخشی از هشت تیم برتر سوپرلیگ است.

تیم ملی افغانستان روز پنجشبه برای یک بازی تست به بنگله‌دیش می‌رود و قرار است با این کشور، پس از عید اضحی، سه بازی ۵۰ اووره و دو بازی ۲۰ اووره انجام دهد.

افغانستان برای بازی تست با بنگله‌دیش ۱۵ بازیکن را معرفی کرده است که راشد خان، مجیب الرحمان، فضل الحق فاروقی و رحمان الله گربز در آن حضور ندارند.

بورد کرکت افغانستان می‌گوید که راشد خان به استراحت نیاز دارد و به همین دلیل در تیم حضور نخواهد داشت تا بتواند برای بازی‌های جام جهانی کاملاً آماده باشد.

در رقابت تست با بنگله‌دیش، بازیکنانی انتخاب شده اند که در رقابت‌های داخلی افغانستان خوب درخشیده بودند.

XS
SM
MD
LG