لینک های دسترسی

Breaking News

سریلانکا: صدها شهروند ما برای جنگ روسیه-اوکراین جلب و جذب شده اند 


مقامات سریلانکایی امروز ۱۴ می (۲۵ ثور) گفتند که نزدیک به ۲۸۰ شهروند این کشور برای جنگ روسیه-اوکراین جلب و جذب شده اند.

وزرات دفاع سریلانکا هفتۀ گذشته پس از آن تحقیقات در مورد جلب و جذب شهروندان این کشور به جنگ روسیه-اوکراین را آغاز کرد که اقارب آنان در این خصوص شکایت کردند.

تایران الیس، وزیر امنیت عامۀ سریلانکا، گفت که از نزدیک به ۲۸۰خانواده شکایت دریافت کرده است.

گامینی والیبودا، عضو پارلمان سریلانکا، روز گذشته گفت که اکثریت این افراد به خاطر دریافت معاشات بلند به اردوی روسیه جذب شده اند و به آنان وعده‌های دروغین داده شده که گویا نقش غیرمحارب خواهند داشت.

تا اکنون واضح نیست که چه تعداد شهروندان سریلانکا در این جنگ کشته شده اند.

سریلانکا به کرات به شهروندان این کشور هشدار داده است تا برای جنگ به روسیه یا اوکراین نروند. اما قیودات بر مسافرت به این کشورها وضع نشده و به همین دلیل شمار زیادی از سریلانکایی ها به دلیل بحران اقتصادی این جزیره را ترک کرده اند.

در وبسایت وزارت دفاع سریلانکا از خانواده‌ها خواسته شده است تا در مورد متقاعدین اردوی سریلانکا که به جنگ اوکراین-روسیه پیوسته اند، معلومات ارایه کنند.

پولیس تا اکنون دو افسر متقاعد، به شمول یک تورن جنرال را برای عملکرد غیرقانونی منحیث مامور جلب و جذب به شرکت‌های روسی که سربازان را به صفت اجیر استخدام می‌کنند، بازداشت کرده است.

پیش از این، هند و نیپال نیز از جلب و جذب شمار نا معلوم شهروندان شان به اردوی روسیه خبر داده بودند.

در جریان عملیات نظامی روسیه که بیش از دو سال پیش آغاز شد، ده‌ها هزار سرباز در اوکراین کشته شده اند و مسکو به سطح جهان در پی سربازگیری بوده است.

گروه

XS
SM
MD
LG