لینک های دسترسی

Breaking News

زلزلهٔ شدید در چین جان ۴۶ نفر را گرفت 


زلزلهٔ شدید در جنوب‌غرب چین امروز پنج سپتمبر (۱۴ سنبله) جان حد اقل ۴۶ را گرفت، سبب تخریب منازل مسکونی شد و در برخی ساحات جریان برق را نیز قطع کرد.

بر اساس معلومات ادارهٔ زمین‌شناسی ایالات متحده، شدت این زلزله به مقیاس ریکتر ۶.۶ بود که در عمق ۱۰ کیلومتری در ولایت سیشوان به وقوع پیوست.

رسانهٔ دولتی چین گزارش داده است که در اثر این زلزله بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

زلزله در حالی ساختمان‌ها در مرکز این ولایت را تکان داد که میلیون‌ها باشندهٔ آن به دلیل محدودیت‌های شدید برای جلوگیری از گسترش کروناویروس حق بیرون شدن از منازل شان را ندارند.

بر اساس گزارش سی سی تی وی، این زلزله سبب لغزش کوه نیز شد و به حد اقل یکی از شهرک‌ها خسارات شدید وارد کرده است.

زلزله امروزی در برخی ساحات سبب مسدود شدن جاده‌ها و قطع لین‌های مخابراتی نیز شده است.

مقامات چنینی گفته اند که چندین پس‌لرزه نیز در برخی از ساحات نزدیک به وقوع پیوسته، اما در مورد تلفات و خسارات ناشی از آن معلومات ارایه نشده است.

حدود یک ساعت پس از آن، زلزلهٔ دیگر که شدت آن به حساب ریکتر ۴.۶ بود، شرق تبت را تکان داد.

رسانهٔ دولتی چین گزارش داده است که صدها نفر از کارمندان نجات به ساحاتی بیشتر آسیب دیده فرستاده شده و روند توزیع اشیای ضروری مانند، کمپل، خیمه و چپرکت به نیازمندان آغاز شده است.

شی چینپنگ، رییس جمهور چین به مقامات محلی دستور داده است تا نجات زندگی مردم را در اولویت کار خود قرار دهند.

همزمان با این رویداد طبیعی، مقامات طالبان می‌گویند که شب گذشته زلزله شرق افغانستان به ویژه ولایات کنر، ننگرهار و لغمان را شدیداً تکان داد که این رویداد طبیعی، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی در پی دارد.

نجیب‌‌الله حنیف، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت کنر روز دوشنبه پنجم سپتمبر (۱۴ سنبله) به صدای امریکا گفت که بر اساس معلومات ابتدایی، در این زلزله شش نفر در ولسوالی نورگل این ولایت جان باخته و نه تن دیگر مجروح شده اند.

XS
SM
MD
LG