لینک های دسترسی

Breaking News

مظنون حملهٔ مرگبار در آلمان شناسایی شد


پولیس آلمان در حال انتقال یکی از افرادی که به ظن دست داشتن در حملهٔ مرگبار شهر زولینگن بازداشت شده بود
پولیس آلمان در حال انتقال یکی از افرادی که به ظن دست داشتن در حملهٔ مرگبار شهر زولینگن بازداشت شده بود

پولیس آلمان روز یکشنبه ۲۵ اگست (پنجم سنبله) گفت که مظنون حملهٔ مرگبار در شهر زولینگن آن کشور که سه کشته و هشت زخمی بر جا گذاشت، شناسایی شده است.

پولیس از مظنون با نام مختصر "عیسی ال ح" یاد کرده و گفته است که وی ۲۶ سال عمر داشته و به جرم خود اعتراف کرده است.

مقامات گفته اند که این مرد شهروند سوریه است.

گروه دولت اسلامی (داعش) مسوولیت این رویداد را گرفته و در پیامی در شبکهٔ تلگرام گفته است که این حمله در انتقامجویی از حملات بر فلسطینیان صورت گرفته است.

پولیس آلمان گفته است که در مورد ارتباط این مظنون با گروه دولت اسلامی تحقیقات را آغاز کرده است. این حمله روز جمعه در جریان جشنواره‌ای صورت گرفت که به مناسبت تاریخ ۶۵۰ سالهٔ شهر زولینگن برگزار شده بود.

پولیس و سارنوالان شهر دوسلدورف روز یکشنبه با نشر یک اعلامیهٔ مشترک گفتند که مظنون شام شنبه خود را به پولیس تسلیم کرده و به انجام این حمله اعتراف کرده است.

در پی این رویداد شماری از سیاستمداران آلمانی ابراز نگرانی کرده و خواستار تشدید تدابیر امنیتی، وضع مقررات سختیگرانه بر دسترسی به اسلحه، مجازات سنگین عاملان جنایات خشونت‌بار و محدود کردن مهاجرت به آلمان شده اند.

فردریک میرز، یک سیاستمدار سرشناس و رهبر مخالفان سیاسی حکومت آلمان،‌ خواستار توقف پذیرش پناهجویان و مهاجران سوریه و افغانستان در آلمان شده است. او در نامه‌ای که در وبسایت رسمی اش نشر شده، نگاشته است: "دیگر بس است!"

مجلهٔ شپیگل آلمان از قول منابع امنیتی که نامی از آنان نبرده، گزارش داده است که مظنون در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد آلمان و خواستار پناهندگی شده بود.

داعش روز یکشنبه دو ویدیو را در تلگرام نشر کرد که به ادعای این گروه، مهاجم مظنون حملهٔ شهر زولینگن را نشان می‌دهد. در یکی از این ویدیوها یک مرد نقاب‌پوش بیعت خود را با گروه دولت اسلامی تصریح کرده و در ویدیوی دوم، مردی که تصویر صورتش مغشوش و غیر قابل دید ساخته شده است، به گفتهٔ داعش، لحظاتی پیش از انجام حمله صحبت می‌کند.

پولیس جنایی فدرال آلمان گفته است که از سال ۲۰۰۰ به اینسو کم و بیش ده حملهٔ تندروان اسلام‌گرا در آن کشور ثبت شده است که مرگبار‌ترین آن حملهٔ دسمبر ۲۰۱۶ در شهر برلین بود. در آن حمله یک مهاجم سوار بر موتر، افرادی را که در یک بازار مزدحم کرسمس جمع شده بودند با موتر زد که این رویداد سبب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر شد.

گروه

XS
SM
MD
LG