لینک های دسترسی

Breaking News

داعش مسوولیت حمله در جشنوارهٔ آلمان را بر عهده گرفت


گروه دولت اسلامی (داعش) مسوولیت حملهٔ روز گذشته در یک جشنواره در آلمان را بر عهده گرفت که در آن سه نفر کشته و چهار نفر شدیداً زخمی شدند.

این گروه روز شنبه ۲۴ اگست (سوم سنبله) با نشر پیامی در شبکهٔ اجتماعی تلگرام گفت که این حمله "به منظور انتقام از مسلمانان در فلسطین" انجام شده است.

در بیانیه‌ای داعش آمده است: "عامل حملهٔ روز گذشته بر تجمع مسیحیان در شهر زولینگن آلمان، سرباز گروه دولت اسلامی بود."

در همین حال هربرت ریول، یک مقام ارشد پولیس آلمان ناوقت روز شنبه اعلام کرد: "ما مظنون واقعی را دستگیر کردیم."

مارکوس کسپرز، سارنوال شهر دوسلدورف، گفت که شاهدان ظاهراً قبل از وقوع این حمله، فرد مظنون را در حال بحث در بارهٔ حمله با مردی دیده اند که می‌تواند شخص مهاجم باشد.

پولیس بعداً اعلام کرد که فرد دومی را نیز در ارتباط به این قضیه دستگیر کرده است. به گفتهٔ پولیس این بازداشت در خوابگاه پناهجویان نه چندان دور از محل حادثه صورت گرفت.

به گفته مقامات، افراد کشته شده مردان ۵۶ و ۶۷ ساله و یک زن ۵۶ ساله بودند.

کسپرز در یک کنفرانس خبری گفت: "قربانیان کاملاً باهم ناشناخته بودند و هیچ رابطه مشخصی بین آنها وجود نداشت."

مقامات گفتند که چهار نفر از مجروحان در وضعیت "وخیم" قرار دارند.

ننسی فایزر، وزیر داخله آلمان گفت که "مقامات امنیتی آلمان هر کار ممکن را برای دستگیری عامل این اقدام وحشتناک انجام می‌دهند" و اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که مهاجم "باید سریع دستگیر و مجازات شود".

"جشنواره تنوع" به مناسبت ۶۵۰مین سالگرد تاسیس شهر، از روز جمعه آغاز شد و قرار بود تا یکشنبه ادامه یابد و چندین ستیژ در جاده‌های مرکزی شهر جاذبه‌هایی مانند موسیقی زنده، رقص و نمایشات اکروباتیک پیشکش می کردند. در این جشنواره هزاران نفر اشتراک کرده بودند.

زولینگن حدود ۱۶۰ هزار ساکن دارد و در نزدیکی شهرهای بزرگتر کلن و دوسلدورف واقع شده است.

اسلامگرایان افراطی در سال‌های اخیر چندین حمله را در آلمان انجام داده اند.

مرگبار‌ترین حمله تندروان اسلامگرا در یک بازار عید کرسمس در دسمبر ۲۰۱۶ در شهر برلین صورت گرفت. در آن حمله یک مهاجم موتراش را بر افرادی که در یک بازار مزدحم کرسمس جمع شده بودند رانده و سبب کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰ نفر دیگر شد.

گروه

XS
SM
MD
LG