لینک های دسترسی

Breaking News

جنگ هفت ساله ۳۸۸ میلیارد دالر به سوریه خسارت زد


جهارراهی ساعت در شهر رقۀ سوریه سال ۲۰۱۷ میلادی
جهارراهی ساعت در شهر رقۀ سوریه سال ۲۰۱۷ میلادی

خسارت‌های اقتصادی وارده به سوریه پس از گذشت هفت سال جنگ داخلی حدود ۳۸۸ میلیارد دالر تخمین شده است.

اسوشیتدپرس گزارش می دهد که طبق برآورد کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد برای غرب آسیا، خسارات مادی جنگ – آسیب‌های وارده به خانه‌ها، جاده‌ها، زیربناها و غیره – ۱۲۰ میلیارد دالر است.

به گفته این نهاد بین المللی، هزینه هایی که به دلیل جنگ به بخش تولیدی سوریه وارد آمده یا در واقع آسیبی که به تولید ناخالص داخلی سوریه زده شده است، ۲۶۸ میلیارد دالر تخمین می‌شود.

کمیسیون اقتصادی و اجتماعی برای غرب آسیا این مطلب را در کنفرانس دو روزۀ بیروت، پایتخت لبنان بیان کرد که درباره بازسازی سوریه و با حضور کارشناسان بین المللی برگزار شده بود.

گروه‌های ناظر بر تحولات سوریه می‌گویند جنگ هفت ساله سوریه دست کم ۴۰۰ هزار کشته و بیش از ۱۱ میلیون آواره بر جا گذاشته است، که معادل نیمی از جمعیت آن کشور را تشکیل می دهد.

سوریه در این هفت سال بر علاوۀ شورشیان مخالف حکومت، با گروه دولت اسلامی که خلافت خود خوانده یی را در آن کشور بنا نهاده بود نیز جنگید.

در حال حاضر، جنگ سوریه به ولایت ادلیب محدود شده و در تازه ترین خبر، هلیکوپتر های نظامی سوری با پخش اعلامیه های کاغذی از باشندگان ادلیب که بیشتر شورشیان نقل مکان کرده از سایر ساحات سوریه می باشند، خواسته با حکومت مصالحه کنند.

اما مشاور ارشد حقوق بشری ملل متحد هشدار داده است که نباید جنگ وارد ولایت ادلیب گردد.

XS
SM
MD
LG