لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان برای همکاری در زمینۀ امنیت به پاکستان اطمینان دادند


وزارت خارجۀ حکومت طالبان می‌گوید که سرپرست این وزارت در دیدار با نماینده ویژۀ پاکستان در امور افغانستان به او از همکاری در زمینۀ امنیت اطمینان داده است.

آصف درانی، نماینده ویژۀ پاکستان در امور افغانستان روز چهارشنبه در یک سفر سه‌روزه عازم کابل شد تا در مورد یک سری مسایل با مقامات طالبان گفتگو کند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجۀ حکومت طالبان ناوقت چهارشنبه ۱۹ جولای (۲۸ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفت که متقی به این مقام پاکستانی گفته که امنیت منطقه به نفع همه است و طالبان در این زمینه همکاری خواهند کرد.

خبرنامۀ وزارت خارجۀ حکومت طالبان به نقل از آصف درانی گفته است که او نیز از همکاری پاکستان به امیرخان متقی اطمینان داده است.

در این خبرنامه به نقل از درانی آمده است: "حاضریم که در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر بخش‌ها راهکارهای دوجانبه ترتیب و تطبیق کنیم، به کارهای باقی‌ماندۀ بازسازی شاهراه تورخم – جلال‌آباد جدی توجه خواهیم کرد تا آغاز شود، در زمینۀ صدور ویزه برای افغان‌ها به ویژه برای بیماران تسهیلات ایجاد شود".

همچنان آصف درانی تعهد کرده است که به مشکلات زندانیان افغان در پاکستان و توقف اموال تاجران افغان رسیدگی خواهد شد.

نماینده ویژۀ پاکستان در حالی به افغانستان سفر کرده است که حملات بر نظامیان پاکستان در این اواخر افزایش یافته است. در سال روان میلادی، ۴۰۰ نفر به دلیل درگیری‌ها کشته شده اند که اکثریت شان نظامیان پاکستانی بودند.

مسوولیت بیشتر این حملات را تحریک طالبان پاکستان "تی‌تی‌پی" به دوش گرفته است.

پس از افزایش خشونت‌ها در پاکستان، اردوی آن کشور از مقامات طالبان خواست تا از فعالیت‌های "تروریستانی" جلوگیری کند که با عبور از مرز، حملاتی را در پاکستان انجام می‌دهند.

اردوی پاکستان به تاریخ ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای گفت: "چنین حملات قابل تحمل نیست و نیروهای امنیتی پاکستان پاسخی موثر خواهند داد".

مقامات پاکستانی می‌گویند که شواهدی به دست آورده اند که بیانگر پیوستن شبه نظامیان طالبان افغانستان با جنگجویان طالبان پاکستانی است.

در اعلامیه اردوی پاکستان آمده است: "نیروهای مسلح پاکستان به شدت نگرانی پناهگاه‌های امن و آزادی فعالیت تحریک طالبان پاکستان در افغانستان استند".

حکومت طالبان با رد این ادعای مقامات اردوی پاکستان تاکید کرده است که به کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگران استفاده کند.

XS
SM
MD
LG