لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات سنگین بر طالبان در هرات


مقام های محلی در ولایت هرات می‌گویند که در جریان درگیری قوای افغان با افراد گروه طالبان در این ولایت کم از کم ۴۰ جنگجوی این گروه کشته و ۴۲ عضو دیگر این گروه زخمی شده اند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات روز پنجشنبه ۲۹ جولای (هفتم اسد) گفت که شب گذشته صدها تن از جنگجویان طالب بر مواضع قوای افغان در ولسوالی های گذره و کرخ این ولایت حمله کردند که با ضد حملۀ نیروهای امنیتی و دفاعی افغان روبرو شدند.

آقای فرهاد افزود که ۳۰ جنگجوی گروه طالبان در ولسوالی گذره و ده جنگجوی دیگر این گروه به شمول سه فرمانده محلی آنان در ولسوالی کرخ کشته شده اند.

با اینکه برخی رسانه‌های محلی افغانستان گزارش داده اند که در این درگیری ها دو سرباز افغان کشته، هفت سرباز زخمی و پنج سرباز دیگر افغان به اسارت گروه طالبان درآمده اند، مقام‌های محلی هرات تلفات نیروهای افغان را در این نبردها تایید نمی‌کنند.

در همین حال، گروه طالبان نیز با نشر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده اند که جنگجویان آن گروه پوسته‌های امنیتی قوای افغان را در ساحۀ پل مالان تصرف کرده اند.

در این ویدیو دیده می‌شود که چند فرد غیرمسلح ملبس با یونیفورم نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دستان شان را به نشانۀ تسلیم بالا گرفته و پس از برآمدن از پوسته با طالبان مصافحه می‌کنند.

XS
SM
MD
LG