لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: روزانه تا ۲۰۰۰ مهاجر افغان از ایران و پاکستان اخراج می‌شوند


بر اساس معلومات وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان طالبان، روزانه به گونۀ اوسط تا بیش از ۲۰۰۰ مهاجر افغان به گونۀ جبری از ایران و پاکستان اخراج و به کشور شان بر می‌گردند.

این وزارت گفته است که یک‌هزار و ۶۴۰ مهاجر افغان روز پنجشنبه از ایران و بیش از ‌یک‌هزار مهاجر دیگر روز جمعه هفتم جون (۱۷ جوزا) از پاکستان اخراج شدند.

به گفتۀ وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان، از این میان، بیش از ۲۰۰ مهاجر افغان از مرز اسپین بولدک و بیش از ۸۰۰ مهاجر دیگر از مرز تورخم وارد خاک افغانستان شده اند.

طالبان از ادامۀ اخراج اجباری مهاجران افغان از ایران و پاکستان ابراز نگرانی کرده و گفته اند که آمارهای آنان نشان می‌دهد که در بیشتر از یک هفته گذشته نزدیک به ۱۴هزار نفر از این دو کشور به افغانستان برگشته و یا اخراج شده اند.

به گفتۀ وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان، اکثر کسانی که از پاکستان به افغانستان بر می‌گردند، به گونۀ اجباری توسط پولیس آن کشور برگرداننده می‌شوند. این وزارت همچنان گفته که در میان افراد که به گونۀ جبری از ایران و پاکستان اخراج شده اند، زنان و کودکان نیز شامل اند.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان حکومت طالبان گفته است که به بسیاری کسانی که از مرز‌های افغانستان وارد این کشور شدند، از سازمان‌های بین‌المللی به شمول سازمان بین‌المللی مهاجرت کمک دریافت کرده اند.

بیشتر مهاجرانی که از پاکستان و ایران جبراً اخراج شده اند، فاقد مدارک قانونی بوده و آنان به گونۀ غیرقانونی به این کشورها رفته و آنجا زندگی می‌کردند.

بر اساس گزارش‌ها، شماری از این مهاجران به هدف کار و زندگی بهتر و شمار دیگر هم از تراس انتقام‌جویی طالبان به این کشورها پناه برده اند.

این در حالی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت گزارش داده است که از نومبر سال گذشته که پاکستان روند اخراج مهاجرین غیرقانونی را آغاز کرد، تا ۲۴ فبروری امسال، نزدیک به ۵۲۵هزار مهاجر افغان که بیشترشان فاقد مدارک قانونی بودند، از طریق گذرگاه تورخم و اسپین بولدک به کشورشان برگشتند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت به تاریخ ۲۱ مارچ (دوم حمل) با نشر گزارشی اعلام کرد که روند بازگرداندن مهاجرین افغان از پاکستان و تعداد افرادی که از نقاط مرزی عبور می‌کنند به سطح قبل از بحران بازگشته است.

گروه

XS
SM
MD
LG