لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: امسال به بیش از ۶۰۰ خارجی و هزاران افغان جواز کار صادر کرده ایم


تجمع کارگران روزمزد در بخشی از شهر کابل (آرشیف)
تجمع کارگران روزمزد در بخشی از شهر کابل (آرشیف)

وزارت کار و امور اجتماعی حکومت طالبان از صدور نزدیک به ۲۲هزار و ۵۰۰ جواز کار به متقاضیان به شمول ۶۰۰ شهروند خارجی در اداره‌های دولتی، سکتور خصوصی و موسسات خبر داده است.

سمیع‌الله ابراهیمی، سخنگوی این وزارت امروز یکشنبه ۱۴ جولای (۲۴ سرطان) با نشر پیام ویدیویی در ایکس گفت که این شمار جواز کار در سه ماه نخست سال روان خورشیدی توزیع شده است.

به گفته ابراهیمی، در این جمله بیش از ۲۱هزار و ۸۰۰ نفر شهروند افغانستان در اداره‌های دولتی، سکتور خصوصی و موسسات به گونه رسمی استخدام شده اند.

او افزود: "بیش از ۶۰۰ شهروند خارجی البته در آن بخش‌هایی که به کار آنها نیاز دیده می‌شود، بر اساس اصول امارت اسلامی افغانستان [حکومت طالبان] وزارت کار و اجتماعی برای شان جواز کار صادر کرده است".

معلومات این وزارت نشان می‌دهد از جمله تمام کسانی که استخدام شده اند، یک‌هزار و ۲۲۱ زن نیز شامل اند. همچنان این وزارت گفته است که بیش از شش‌هزار نفر به شمول زنان در سکتور خصوصی جذب شده اند.

این وزارت در ماه دلو سال گذشته خورشیدی گفته بود که طی کمتر از ۱۱ ماه برای بیش از ۱۱۰هزار نفر زمینه اشتغال را در ادارات دولتی و سکتور خصوصی فراهم کرده است.

وزارت کار و امور اجتماعی حکومت طالبان در حالی از ایجاد اشتغال برای هزاران نفر خبر داده است که پیش از این بانک جهانی گفته بود که کاهش تقاضا اکثر تجارت‌ها را مجبور به کاهش سرمایه‌گذاری و اخراج کارمندان کرده و از ماه اگست ۲۰۲۱ به اینسو ارقام بیکاری در این کشور تقریباً دو برابر شده است.

با این حال، حکومت طالبان، مدعی است که افغانستان تحت حاکمیت این گروه با استخراج معادن، خودکفایی زراعتی، مهار کردن آب‌ها و گام‌برداشتن به سوی برنامه‌های اقتصادی، می‌تواند زمینه اشتغال را ایجاد کند و اقتصاد خوبی داشته باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG