لینک های دسترسی

Breaking News

تهران حملات امریکا بر نیروهای مرتبط به ایران در سوریه را تقبیح کرد 


وزارت خارجهٔ ایران حملات هوایی امریکا بر نیروهای مرتبط به تهران در سوریه را تقبیح کرده و آن را "تجاوزکارانه" خوانده است.

مقام‌های امریکایی گفته اند که این حملات پس از آن انجام شد که در پی حملهٔ طیارهٔ بی‌سرنشین یک قراردادی امریکایی کشته و شش نفر دیگر، به شمول سه نظامی امریکایی، زخمی شدند.

بر اساس گزارش‌ها در نتیجهٔ حملات امریکا در دیرالزور سوریه حد اقل ۱۹ نفر کشته شدند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجهٔ ایران این حملهٔ امریکا را "تجاوزکارانه و تروریستی" عنوان کرد.

گروه حقوق بشری ناظر جنگ سوریه گفته است که اکثریت کشته‌شدگان این رویداد شهروندان سوریه بوده اند.

این گروه گفته است که حملات امریکا سبب شد تا ملیشه‌های زیر حمایت ایران دست به حملات راکتی بیشتر بزنند.

حکومت سوریه که متحد نزدیک ایران است نیز گفته است که "امریکا برای توجیه اعمال پرخاشگرانهٔ خود در مورد اهداف حملات هوایی‌اش دروغ گفته است".

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که درون ''کامیکازه'' که منشای آن ایران است، یک پایگاه ایتلاف به رهبری امریکا را در حسکه واقع در شمال‌شرق سوریه هدف قرار داد.

لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، روز پنجشنبه گفت که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در پاسخ به این حمله دستور حملات "دقیق" را بر ضد گروه‌های مورد حمایت سپاه پاسداران ایران در سوریه صادر کرد.

به گفتهٔ آستن، این حملات هوایی بر ضد جنگجویان مورد حمایت سپاه پاسداران ایران انجام شده است.

پیش از این، رامی عبدالرحمان، رییس دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا، گفته بود که حملات هوایی امریکا یک ذخیره تسلیحات را در شهر دیرالزور هدف قرار داد که در اثر آن شش جنگجوی طرفدار ایران کشته شدند. به گفتهٔ او، در اثر حملات جداگانه در "صحرای المیادین" و در نزدیکی ''البوکمال'' به ترتیب، دو و شش نفر دیگر کشته شدند.

در حال حاضر، ۹۰۰ تن از نیروهای ایالات متحده منحیث بخشی از ایتلاف بین‌المللی برای مبارزه با بقایای گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه مستقر اند.

XS
SM
MD
LG