لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان: ده‌ها مهاجر دیگر افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند


سفارت افغانستان در اسلام‌آباد که زیر ادارۀ طالبان قرار دارد، از رهایی ۱۲۰ شهروند این کشور از زندان‌های پاکستان خبر داد.

این سفارت ناوقت روز سه‌شنبه ۳۱ جنوری (۱۱ دلو) گفت که این مهاجرین افغان به دلیل نداشتن اسناد قانونی بازداشت شده بودند و از مدتی به این‌سو در زندان‌های ایالت سند به سر می‌بردند. به گفتۀ این سفارت در میان افراد رها شده، زنان و کودکان نیز شامل اند.

به گفته مقام‌های طالبان، تلاش‌ها برای رهایی شهروندان دیگر افغانستان از زندان‌های آن کشور جریان دارد. به گفتۀ آنان قرار است به زودی ۱۳۰ مهاجر دیگر افغان آزاد و به کشور شان منتقل شوند.

طالبان همچنین تایید کرده اند که یکی از شهروندان افغانستان به نام ولی خان، باشندهٔ اصلی ولایت ننگرهار، در یکی از زندان‌های شهر پشاور جان باخته است. هنوز دلیل مرگ وی روشن نیست، اما گفته می‌شود که او به خاطر درمان بیماری خود به پاکستان رفته بود.

پیش از این مقام‎‌های پاکستانی گفته بودند که پولیس این کشور طی عملیات‌ متعدد، کم از کم ۱۲۰۰ شهروند افغان به شمول زنان و کودکان را در نقاط مختلف پاکستان به دلیل نداشتن مدارک اقامت و ویزه بازداشت کرده و به زندان انداخته اند.

آنان گفته بودند که تمامی بازداشت شدگان پس از سپری‌کردن دورهٔ حبس و تکمیل شدن اسناد آزادی، توسط وکلای شان به افغانستان برگشت داده خواهند شد.

اما سفارت افغانستان در اسلام‌آباد تایید کرده است که حدود ۱۵۰۰ مهاجر افغان فاقد مدرک در پاکستان زندانی اند و تلاش‌ها برای رهایی آنان ادامه دارد.

بر اساس معلومات کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در حال حاضر در پاکستان در حدود ۱.۳ میلیون مهاجر قانونی افغان زیست دارند، اما تخمین زده می‌شود که صدها هزار مهاجر افغان فاقد اسناد قانونی نیز در پاکستان به سر می‌برند.

XS
SM
MD
LG