لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران نفر در شهرهای بزرگ سراسر جهان به طرفداری از فلسطینی‌ها راهپیمایی کردند


تظاهرات در شهر لندن
تظاهرات در شهر لندن

با نزدیک شدن سالگرد جنگ در غزه، هزاران نفر در شهرهای بزرگ امریکا و اروپا روز شنبه پنج اکتوبر (۱۴ میزان) به طرفداری از فلسطینی‌ها راهپیمایی کرده و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

تظاهرات بزرگ در چندین شهر اروپا برگزار شد که انتظار می‌رود این تجمعات در آخر هفته ادامه داشته باشد و در روز دوشنبه، روز سالگرد، به اوج خود برسد.

در روم، پایتخت ایتالیا هزاران نفر بعد از ظهر شنبه دست به تظاهرات زدند و برخی از معترضان که صورت شان را پوشانیده بودند به سوی پولیس سنگ و بوتل پرتاب کردند که پولیس با گاز اشک‌آور و موترهای آب‌پاش آنان را متفرق کرد.

رسانه های محلی گزارش داده اند که حداقل ۳۰ افسرپولیس و سه اعتراض‌کننده در این درگیری ها زخمی شدند.

در لندن، حدود ۴۰ هزار نفر به طرفداری از فلسطین راهپیمایی کردند و برخی آنان با پولیس درگیر شدند. درگیری زمانی رخ داد که پولیس فعالانی را که می‌خواستند از حلقهٔ پولیس عبور کنند، به عقب راندند. پولیس لندن اعلام کرد که کم از کم ۱۷ نفر به ظن نقض نظم عامه، حمایت از یک سازمان ممنوعه و حمله به پولیس دستگیر شدند.

در همین حال، خبرگزاری دی‌پی‌ای با استناد از آمار پولیس گزارش داد که حدود ۹۵۰ نفر در شهر هامبورگ آلمان دست به تظاهرات مسالمت آمیز زدند. آنان پرچم‌های فلسطین و لبنان را حمل می‌کردند و شعارهای چون "نسل کشی را متوقف کنید" سر دادند.

هزاران معترض در پاریس نیز پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز در آورده و شعار‌های "نسل‌کشی را متوقف کنید"، "فلسطین را آزاد کنید" و "دست‌ از لبنان بردارید" را حمل می‌کردند.

در ایالات متحده نیز هزاران نفر روز شنبه از واشنگتن گرفته تا لاس انجلس راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس فوری شدند.

در واشنگتن، بیش از هزار معترض خشمگین در مقابل قصر سفید تجمع کرده و خواهان پایان دادن به کمک‌های نظامی و دیگر کمک‌های امریکا به اسراییل شدند.

در نیویارک نیز طرفداران فلسطین تجمع کرده و با سردادن شعار "غزه! " خواستار آتش بس شدند.

تظاهرات همچنین در چندین شهر دیگر ایالات متحده و همچنین در سایر نقاط جهان از جمله دنمارک، سویس، افریقای جنوبی و هند برنامه ریزی شده بود. در فیلیپین، ده ها فعال چپ‌گرا در نزدیکی سفارت ایالات متحده در مانیلا تظاهرات کردند.

در جاکارتا، پایتخت اندونیزیا، هزاران معترض حامی فلسطین روز یکشنبه به سمت سفارت ایالات متحده که به شدت محافظت می شود، راهپیمایی کردند. در حالی که بیش از هزار پولیس در اطراف محوطه مستقر شده بودند، جاده های منتهی به سفارت را با سیم خاردار و موانع سمتی مسدود کردند.

تظاهرات کوچکی طرفداران اسراییل نیز روز شنبه در بعضی شهرها برگزار شده بود و انتظار می رود که تظاهرات گستردهٔ طرفداران اسراییل روز یکشنبه برگزار شود.

گروه

XS
SM
MD
LG