لینک های دسترسی

Breaking News

پرتاب سه راکت به سمت میدان هوایی بغداد که میزبان قوای امریکایی است


میدان هوایی بین المللی بغداد
میدان هوایی بین المللی بغداد

منابع امنیتی گفتند که اوایل صبح روز سه شنبه اول اکتوبر (۱۰ میزان) سه راکت به سمت پایگاهی در میدان هوایی بین‌المللی بغداد که میزبان نیروهای امریکایی است، پرتاب شد.

یک منبع امنیتی گفت: "پایگاه ویکتوری (پیروزی) در میدان هوایی بغداد با سه راکت هدف قرار گرفت که دو راکت توسط دفاع ویژۀ پایگاه منهدم شدند."

اما به گفتهٔ این منبع امنیتی، راکت سوم در نزدیکی مقر فرماندهی نیروهای مبارزه با تروریزم ایالات متحده اصابت کرد.

یک منبع دیگر نیز این رویداد را تایید کرد و گفت که اصابت راکت‌ها هیچ تلفاتی نداشته و نیز پروازها را مختل نکرده است.

تا حالا هیچ گروهی مسوولیت این حملات را بر عهده نگرفته است. اما گروه‌های همسو با ایران در گذشته مسوولیت حملات مشابه را در عراق بر دوش گرفته‌اند.

پیش از این،‌ در حملۀ راکتی پنجم اگست بر پایگاه نظامی عین الاسد واقع در عراق که میزبان نیروهای ایتلاف به رهبری ایالات متحده است، چندین پرسونل نظامی امریکا زخمی شدند.

حملات راکتی بر میدان هوایی بغداد، در حالی صورت گرفته است که نظامیان اسراییلی در بیش از یک هفتهٔ گذشته، حملات تهاجمی خود را در بیروت، پایتخت لبنان، شرق و جنوب آن کشور تشدید کرده است.

این حملات نه تنها سبب کشته شدن صد‌ها نفر شده، بلکه صدها هزار لبنانی را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده است.

پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتوبر ۲۰۲۳، تندروان تحت حمایت ایران از اوسط ماه اکتوبر سال گذشته پایگاه‌های نظامی ایالات متحده در شرق میانه، به‌ویژه در عراق و سوریه، بیش از ۱۷۰ بار آماج حمله قرار گرفته‌اند.

این حملات عمدتاً توسط تندروانی صورت گرفته است که از حمایت ایران برخوردار‌‌اند.
این حملات که توسط طیاره‌های بی سرنشین و راکت انجام شده‌اند، سبب زخمی شدن شماری از نیروهای امریکایی شده، اما تلفات قابل ملاحظه نداشته است.

این حملات به عنوان بخشی از تنش‌های گسترده‌تر مرتبط با حمایت امریکا از اسراییل در جریان عملیات نظامی اسراییل بر ضد گروه حماس تلقی می‌شوند.

ایالات متحده نیز در اقدام تلافی جویانه مواضع تندروان وابسته به ایران را در عراق و سوریه آماج حملات قرار داده است.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG