لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ رسماً نامزدی حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات ریاست جمهوری پذیرفت


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده
دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، امشب ۱۸ جولای (۲۹ سرطان) در روز اخیر کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در ایالت وسکانسن، رسماً نامزدی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را پذیرفت.

این در حالی است که پنج روز پیش وی از یک سوی قصد جان سالم بدر برد و سخنرانی امشب‌اش را نیز با حملهٔ پنج روز پیش آغاز کرد.

او گفت:" قرار نبود من امشب اینجا باشم. در همه جا خون جاری بود، اما هنوز، به گونه‌ای، بسیار مصوون حس کردم زیرا خداوند را در کنارم داشتم."

او در حالی که گوش راست‌اش با بنداژ پوشانیده شده بود گفت: "من رقابت می‌کنم تا رییس جمهور تمام امریکا باشم، نه نصف امریکا، زیرا پیروزی در نصف امریکا، هیچ پیروزی نیست."

سخنرانی ترمپ ۷۸ ساله، کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را که از چهار روز به اینسو ادامه داشت، پایان بخشید، جاییکه هزاران فعال محافظه‌کار و مقامات منتخب ایالت‌ها حضور داشتند.

این در حالی است که رای‌دهندگان تلاش دارند در مورد رای شان تصمیم بگیرند.

در حالی که کمتر از چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است، تغییرات عمده در این رقابت ممکن به نظر می‌رسد.

جو بایدن، رییس جمهور ۸۱ سالهٔ ایالات متحده در حالی نامزد حزب‌اش باقی مانده است که از سوی متحدین کلیدی‌اش در کانگرس واعانه دهندگان تحت فشار قرار دارد و حتا براک اوباما، رییس جمهور پیشین، هراس دارد که بایدن نخواهد توانست در این انتخابات برنده شود.

بایدن روز گذشته به کووید۱۹ مبتلا شده و در حال حاضر در منزل‌اش در انزوا به سر می‌برد. اما قصر سفید گفته است که تمام وظایف‌اش را از منزل‌اش به پیش خواهد برد.

‌دونالد ترمپ، در ماه می در نیویارک به ۳۴ فقرهٔ جرمی مقصر شناخته شد. اما متحدین وی در جریان هفتهٔ جاری چالش‌های حقوقی وی را به گونهٔ‌ گسترده نادیده گرفتند و در عوض بر حمله بر وی تمرکز کردند.

در حالی که جمهوری‌خواهان در کنوانسیون ملی این حزب متحدانه گردهم آمدند، دموکرات‌ها در مورد این که آیا جو بایدن به رقابت‌اش در این انتخابات ادامه دهد یا نه، منقسم مانده اند.

بایدن پس از مناظره خیلی خراب‌اش ماه گذشته‌اش با دونالد ترمپ، تحت فشارقرار دارد تا از این رقابت بیرون شود. اما وی گفته است که به رقابت در این انتخابات ادامه خواهد داد. قرار است کنوانسیون ملی دموکرات‌ها ماه آینده در شیکاگو برگزار شود.

بر اساس نظرپرسی (ای‌پی-ان‌او‌آر‌سی) حدود دو سوم دموکرات‌ها در سراسر ایالات متحده می‌گویند که بایدن باید از رقابت کنار برود و اجازه دهد حزب دموکرات نامزد دیگری را معرفی کند.

این در حالی است که ترمپ، جیمز دیوید ونس، سناتور جمهوری‌خواه را منحیث معاون تکت انتخاباتی‌اش انتخاب کرد. ونس دیشب این نامزدی را پذیرفت.

گروه

XS
SM
MD
LG