لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ و هریس سه‌شنبه شب با هم مناظره می‌کنند


از راست به چپ، کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، و رقیب‌اش، دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه،
از راست به چپ، کاملا هریس، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، و رقیب‌اش، دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه،

قرار است کاملا هریس، معاون رییس جمهور و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، سه شنبه شب ۱۰ سپتمبر (۲۰ سنبله) برای نخستین بار با دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین و نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا مناظره کند.

این دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هیچگاهی یکدیگر را ملاقات نکرده و حتا تیلفونی هم با یکدیگر صحبت نکرده‌اند. اما سه‌شنبه شب درمرکز ملی قانون اساسی در شهر فلادلفیا در ایالات پنسلوانیا در برابر هم مناظره خواهند کرد.

هریس و ترمپ همچنین در جریان این مناظره که ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید، به سوالات دو مجری تلویزیون ای‌بی‌سی،‌ دیوید مویر و لینزی دیویس، پاسخ خواهند داد.

انتظار می‌رود که ده‌ها میلیون امریکایی مناظره میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهور ایالات متحده را تماشا کنند و احتمالاً این تنها مناظره میان دو رقیب در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری باشد.

این مناظره هشت هفته قبل ازبرگزاری انتخابات، پنجم نومبر، اما تنها چند روز قبل از آغاز رای گیری زودهنگام در برخی از ۵۰ ایالت امریکا صورت می‌گیرد.

نظرسنجی ملی نشان می‌دهد که این دو نامزد در رقابت تنگاتنگ قرار دارند و مناظره سه‌شنبه شب برای هر دو از اهمیت برخوردار است. این دو رقیب تلاش خواهند کرد تا در جریان این مناظره شمار اندکی از رای دهندگان را که تا حالا تصمیم نگرفته‌اند به کدام یک از نامزدان رای بدهند، به نفع خود قناعت بدهند.

پس از آنکه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، در ماه جولای از ادامه مبارزات انتخاباتی کنار رفت و از نامزدی هریس حمایت کرد، دموکرات‌ها نیز به سرعت از نامزدی معاون کنونی رییس جمهور امریکا حمایت کردند.

بر اساس نظرسنجی‌ها، زمانی که بایدن در پایان کارزار انتخاباتی خود قرار داشت، از ترمپ عقب تر بود، اما هریس در نظرسنجی‌های متعدد با دو یا سه درصد از ترمپ سبقت گرفته است.

یک نظرسنجی نیویارک تایمز و کالج سینا که یافته‌‌‌های آن روز یکشنبه منتشر شد،‌ نشان می‌دهد که ترمپ با ۴۸ در صد از هریس که ۴۷ درصد شرکت کنندگان از وی حمایت کرده اند، هریس پیشتاز است.

اما نظر سنجی‌های متعدد نشان می‌دهد که هریس در سه ایالت عمده- وسکانسن، میشیگن و پنسیلوانیا - در مقایسه با ترمپ پیشتاز است. این دو رقیب در ایالت‌های اریزونا، جورجیا، نوادا و کارولینای شمالی برابر اند.

انتظار می‌رود که این هفت ایالت عمده به شدت بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا تاثیر بگذاد.

به استثنای دو ایالت،‌ به جای آرای مردم،‌ هیات‌های حوزه‌های انتخاباتی یا آرای شان را به ترمپ و معاونش می‌دهند و یا به هریس و معاونش. آرای هیات انتخاباتی بر اساس جمعیت است، بنابراین ایالت‌های پرجمعیت‌تر نفوذ بیشتری دارند.

بر اساس نظر سنجی نیویارک تایمز و کالج سینا، این مناظره می‌تواند برای هریس خطرناک باشد و باید خود را به خوبی به مردم امریکا معرفی کند. بر اساس این نظر سنجی، ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که نیاز دارند بیشتر در مورد هریس بدانند، در حالی که تنها نه درصد همین نظر را دربارهٔ ترمپ داشتند.

گروه

XS
SM
MD
LG