لینک های دسترسی

Breaking News

هریس از موضع سخت‌گیرانه‌تر در قبال مهاجرت و فراهم‌آوری تسلیحات به اسراییل حمایت کرد


کاملا هریس، معاون رییس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا
کاملا هریس، معاون رییس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا

کاملا هریس، معاون رییس جمهور و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا از حزب دموکرات، تعهد کرد تا برای جلوگیری از سرازیر شدن مهاجران غیر قانونی از مرز جنوبی ایالات متحده، روش‌های سختگیرانه‌تر را روی دست بگیرد.

هریس پس از آنکه نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شد، برای نخستین بار در مصاحبه‌ای با دانا باش، گوینده تلویزیون سی‌ان‌ان، تلاش کرد تا نشان بدهد که بر مسایل عمده کشورش مسلط است و در فاصله اندکی بیش از دو ماه تا روز انتخابات، پنجم نومبر،‌ پالیسی‌های خود را به امریکایی‌ها بیان کند.

هریس در این مصاحبه گفت که او تلاش می‌کند تا قوانین مرزی جامع که مهاجرت غیرقانونی به ایالات متحده را دشوار می کند، اجرا شود و تعهد کرد تا ''قوانین ما'' در بخش عبور و مرور مرز‌ها اجرا شود.

هریس گفت ایالات متحده قوانینی دارد که باید پیگرد و اجرا شود و در نهایت به مشکل مهاجرت‌های غیرقانونی به قلمرو امریکا رسیدگی شود.

این نامزد حزب دموکرات همچنین از پالیسی‌ها جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به منظور حمایت از اسراییل پیشتیبانی کرد. او همچنین تقاضای شماری از اعضای حزب دموکرات‌ را رد کرد که خواهان تجدید نظر واشنگتن برای ارسال سلاح به اسراییل شده‌اند، زیرا به گفتهٔ آنان، عملیات نظامی اسراییل بر غزه، سبب کشته شدن فلسطینیان شده است.

هریس گفت که از اسراییل قوی حمایت می‌کند، اما در عین حال گفت که ''ما باید به توافق برسیم" تا آتش‌بس در غزه برقرار شود.

افزایش محبوبیت در نظرسنجی‌ها

پس از آنکه هریس در ماه گذشته به صورت رسمی منحیث نامزد حزب دموکرات در انتخابات ماه نومبر معرفی شد، معاون کنونی رییس جمهور امریکا قادر شده تا صد‌ها میلیون دالر کمک مالی را برای مبارزات انتخابات جمع‌آوری کند. در این مدت، هریس چندین سخنرانی را در همایش‌های انتخایاتی ایراد کرد.

بر اساس نظر سنجی خبرگزاری رویترز/ایپسوس که یافته‌های آن روز پنجشنبه منتشر شد، هریس شور و شوق تازه‌ای را در میان رای دهندگان برانگیخته است. او با ۴۵ درصد محبوبیت از ترمپ با ۴۱ درصد هوا‌خواه، نسبت به رقیب انتخاباتی اش سبقت جسته است.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد که حمایت هریس در میان زنان و اسپانیایی‌ها افزایش یافته است.

ایالات متحده در حالی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد که این کشور با تورم پولی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. اما هریس از چگونگی رسیدگی حکومت جو بایدن به تورم پولی دفاع کرد.

او گفت که حکومت بایدن اقتصاد پس از همه‌گیری کووید-۱۹ را به ارث گرفت و دونالد ترمپ، رییس جمهوری پیشین امریکا و رقیب‌اش در انتخابات پیشرو را به سو‌مدیریت اقتصادی امریکا متهم کرد. به گفتهٔ هریس،‌ کار‌های زیادی برای کاهش قیمت‌ها انجام شده، اما تایید کرد که ''قیمت‌ها هنوز هم بسیار بالا است."

ترمپ در رسانهٔ اجتماعی خود "Truth Social" در پاسخ به این مصاحبه گفت: ''من مشتاقانه منتظر مناظره با رفیق کامالا هریس و افشای کلاهبرداری او استم." ترمپ در اکثر حالات بدون ارایه دلیل، هریس را به عنوان مارکسیست یاد می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG