لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ برای سومین بار به محکمه حاضر شد و اظهار بی‌گناهی کرد


دونالد ترمپ پس از محاکمه با خبرنگاران صحبت کرد
دونالد ترمپ پس از محاکمه با خبرنگاران صحبت کرد

دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، برای مقابل شدن با اتهامات مبنی بر تلاش برای تغییر دادن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا، به محکمهٔ فدرال در شهر واشنگتن دی‌سی حاضر شد.

این اتهام بخشی از تحقیقات وزارت عدلیهٔ ایالات متحده است که تمرکز آن تلاش ترمپ برای لغو انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده می‌باشد.

روند محاکمهٔ دونالد ترمپ پس از ساعت چهار عصر به وقت واشنگتن دی‌سی در حالی آغاز شد که تدابیر شدید امنیتی در این شهر اتخاذ شده است.

شماری از مردم در بیرون محکمهٔ فدرال در شهر واشنگتن دی‌سی حضور دارند
شماری از مردم در بیرون محکمهٔ فدرال در شهر واشنگتن دی‌سی حضور دارند

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترمپ در مقابل ماکسیلا اوپادیا، قاضی محکمه، در ارتباط چهار فقرهٔ جرمی به اتهام تلاش برای تغییر دادن نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا، اظهار بی‌گناهی کرد.

قاضی محکمه پس از خوانش اتهامات به دونالد ترمپ گفت که اگر مجرم شناخته شود، در تمامی این چهار فقره، توطیه برای فریب دادن ایالات متحده، توطیه برای مانع شدن یک روند رسمی و توطیه در مقابل حقوق، تا ۵۵ سال زندان محکوم خواهد شد.

بر اساس فیصلهٔ محکمه نشست استماعیهٔ بعدی محکمه در ارتباط به این قضیه به تاریخ ۲۸ اگست برگزار خواهد شد. اما قاضی گفت که ترمپ می‌تواند در استماعیهٔ بعدی حضور نداشته باشد.

۲۸ اگست، پنج روز پیش از کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه برای انتخاب نامزد این حزب به ریاست جمهوری است و ترمپ که از کاندیدان پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است، تا اکنون نگفته است که آیا در استماعیهٔ بعدی اشتراک خواهد کرد یا نه.

رییس جمهور پیشین ایالات متحده، پس از پایان روند محکمه در جریان صحبت با خبرنگاران گفت که این "یک روز غمگین برای امریکا است".

او پیش از برگشت به ایالت نیوجرسی افزود: "این آزار و اذیت یک مخالف سیاسی است. این نباید هیچ زمانی در امریکا رخ می‌داد."

گروه

XS
SM
MD
LG