لینک های دسترسی

Breaking News

اسناد ضبط شده از خانهٔ ترمپ غیرمحرم و یادگاری بودند – وکیل ترمپ


یکی از وکلای دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا می‌گوید که اتهامات وارده به ترمپ بخاطر نگهداشتن اسناد محرم دولتی انگیزهٔ سیاسی داشته و مدعی شد که این اسناد غیر محرم و "یادگارهای شخصی" بودند.

ایلینا حبا، وکیل مدافع ترمپ روز یکشنبه ۱۱ جون (۲۱ جوزا) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز مدعی شد که آقای ترمپ "هیچ اشتباهی" انجام نداده و در این قضیه اعتراف به گناه نخواهد کرد.

خانم حبا گفت: "او (ترمپ) هرگز اعتراف به گناه نخواهد کرد زیرا غیر محرم ساختن اسناد گناهی نیست...این کاملاً انگیزهٔ سیاسی دارد. این دخالت واضح در انتخابات است."

یک هیات منصفهٔ بخاطر نگهداشتن اسناد محرم دولتی، از جمله اسناد محرم مرتبط با برنامه‌های هسته‌ای و دفاعی امریکا، ۳۷ مورد اتهام را بر دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده وارد کرده است.

حبا گفت: "او حق دارد اسناد محرم را که او غیر محرم کرده بود، نزد خود نگهدارد... اسنادی که یادگار استند؛ چیزهاییکه او حق گرفتن آنها را دارد."

در همین حال ویلیم بار، که در زمان ریاست جمهوری ترمپ وزیر عدلیه ایالات متحده بود، روز یکشنبه گفت که صورت دعواهای جنایی که ترمپ را بخاطر نگهداری غیرقانونی اسناد بسیار محرم امنیت ملی متهم می‌کند، "بسیار، بسیار فاحش" استند.

با این حال، سایر جمهوری خواهان به دفاع از ترمپ پرداخته و گفته اند که این اتهامات یک حمله سیاسی غیرقابل توجیه برای جلوگیری از پیروزی ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است.

بار افزود: "در اینجا نمی‌توانیم فراموش کنیم که کل این اتفاقات به دلیل رفتار بی‌باکانهٔ رییس‌جمهور رخ داده است."

به گفتهٔ بار ترمپ نباید این اسناد را پس از پایان دورهٔ ریاست جمهوری‌اش به خانهٔ شخصی خود انتقال می‌داد و باید اسناد طبق قانون به آرشیف ملی تحویل داده می‌شد.

بار گفت: "او کاملاً در اشتباه بوده که فکر می‌کرد حق دارد این اسناد را داشته کند. این اسناد از حساس ترین اسرار کشور است. آنها باید در نگهداشت آرشیف باشند. او حق نداشت آنها را نگهداری کند."

رییس جمهور پیشین ایالات متحده در رسانهٔ اجتماعی تروث (حقیقت) خودش متهم شدنش را تایید کرده و نگاشته است: "ادارهٔ مفسد بایدن به وکلای من آگاهی داده است که من متهم شده ام."

اما جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده روز جمعه گفت که هیچ تماسی با مریک گارلند، لوی سارنوال ایالات متحده در رابطه با قضیهٔ ترمپ در مورد رسیدگی به اسناد محرمانه نداشته است.

بایدن با تاکید بر اینکه قصر سفید در روند قضایی دخالت ندارد، به خبرنگاران گفت: "من اصلا با او صحبت نکرده ام و قرار نیست با او صحبت کنم. و در این مورد نظری ندارم."

XS
SM
MD
LG