لینک های دسترسی

Breaking News

دونالد ترمپ: روز پنجشنبه خود را تسلیم مقامات جورجیا می‌کنم تا دستگیرم کنند


دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده
دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۱ آگست (۳۰ اسد) گفت که روز پنجشنبه ۲۴ آگست خود را در ایالت جورجیا تسلیم خواهد کرد تا با اتهامات ناشی از تلاش برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ روبرو شود.

ترمپ در پیامی که از طریق شبکهٔ اجتماعی "تروث سوشل" نشر کرده، گفت: "آیا باور کرده می‌توانید؟‌ من روز پنجشنبه به اتلانتا، جورجیا می‌روم تا در آنجا دستگیر شوم.''

ادارهٔ پولیس منطقهٔ فولتون ایالت جورجیا روز دوشنبه با نشر خبرنامه‌ای گفت، زمانیکه ترمپ خود را تسلیم کند،‌ منطقه اطراف زندان اصلی شهرستان فولتون به طور کامل محاصره خواهد شد.

بر اساس این خبرنامه،‌ ترمپ همچنین منع شده است که نباید به شاهدان و قربانیان این پرونده ترس و رعب ایجاد کند به شمول ایجاد ترس از طریق رسانه‌های اجتماعی.

در این خبرنامه همچنین آمده است که با ترمپ توافق صورت گرفته است که نمی‌تواند''هیچ گونه تهدید مستقیم و غیرمستقیم'' در برابر شاهدان انجام بدهد.

ترمپ به صورت مکرر از طریق رسانه‌های اجتماعی بر افرادی تاخت و تاز می‌کند که در قضیهٔ جنایی علیه رییس جمهور پیشین دخیل اند. ترمپ در حالی قرار است به ایالت جورجیا برود که تلاش می‌کند بار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ رقابت کند و بار دیگر به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند.

دونالد ترمپ در چهار قضیه، به شمول تلاش برای معکوس کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، متهم شده است. اما او همواره این اتهامات را رد کرده و به این باور است که این اتهامات حمایت‌اش را در میان مردم تقویت می‌کند.

با آنکه ترمپ با اتهامات متعدد مواجه است، یک نظرسنجی که از سوی خبرگزاری اسوشیتید پرس و مرکز تحقیق امورعامه انجام یافته است، نشان می دهد که ۷۴ درصد جمهوری‌خواهان در انتخابات سال ۲۰۲۴ از ترمپ حمایت می‌کنند. اما ۵۳ درصد اشتراک کنندگان در این نظرسنجی، نظر برعکس دارند و ۱۱ درصد گفته اند که ممکن از او در انتخابات آینده، حمایت نکنند.

دونالد ترمپ تلاش دارد تا محاکمه‌اش الی پس از انتخابات سال ۲۰۲۴ به تعویق انداخته شود. اما برخی از کارشناسان می گویند که محاکمهٔ او پیش از انتخابات، به رای دهندگان فرصت می دهد تا بدانند که آیا او بی‌گناه است یا مجرم پنداشته خواهد شد، بخصوص در مورد اتهامات مربوط به تلاش بی‌سابقه برای جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت.

گروه

XS
SM
MD
LG