لینک های دسترسی

Breaking News

کاربران تویتر خواهان کناررفتن ایلن مسک از ریاست این رسانهٔ اجتماعی شدند


کاربران تویتر روز دوشنبه ۱۹ دسمبر (۲۸ قوس) در یک نظرپرسی به طرفداری از کنار رفتن ایلن مسک،‌ از ریاست این رسانهٔ بزرگ اجتماعی شدند.

ایلن مسک این نظرپرسی را در حساب تویتراش راه اندازی کرده بود که در آن بیش از ۱۷ میلیون کاربر تویتر اشتراک کردند

در این نظرپرسی، ۵۷.۷ در صد رای دهندگان خواهان کناره‌گیری مسک از ریاست اجرایی تویتر شده اند.

ایلن مسک قبل از راه اندازی این نظرپرسی گفته بود که به خواست و نظر رای‌دهندگان احترام می‌گذارد، اما تا حالا در مورد نتیجهٔ این نظرپرسی پاسخ نداده است.

مسک که متولد افریقای جنوبی است، قبل از پایان نظر در تویتی گفت که "سوال پیدا کردن رییس اجراییه نیست، سوال پیدا کردن رییس اجراییه‌ای است که تویتر را زنده نگهدارد."

کاربران تویتر فقط چند هفته پس از آن به کناره‌گیری ایلن مسک رای دادند که این میلیاردر پس از خریداری تویتر به ریاست اجراییه این شبکه تکیه زد.

مسک از ماه اکتوبر دست به اقدامات جنجال‌برانگیز زده است. او نخست ۵۰ در صد کارمندان تویتر را اخراج کرد، شخصیت‌های راست افراطی را دوباره به تویتر راه داد، حساب شماری از ژورنالستان را ممنوع کرده و تلاش‌ می‌کند از خدماتی که در گذشته رایگان ارایه می‌شد،‌ فیس بگیرد.

مسک پس از راه اندازی این نظرپرسی در بحثی با کاربران تویتر بار دیگر هشدار داد که این رسانهٔ بزرگ اجتماعی ممکن به سمت ورشکستگی در حرکت باشد.

گزارشگران بدون مرز که مقر اصلی آن در پاریس، پایتخت فرانسه، است و از آزادی بیان در سراسر جهان دفاع می‌کند، گفته است که این نظرپرسی یک تزویر و حیله‌گری ''خام بوده و از روی بی اعتمادی" راه اندازی شده است.

مسک روز یکشنبه به کاربران تویتر گفت که آنان بیش از این قادر نخواهند بود تا متن و محتوای سایر رسانه‌های اجتماعی را از طریق تویتر نشر کنند.

این میلیاردر روز یکشنبه اعلام کرد که پس از این کاربران این شبکه نمی توانند ویب سایت های رقیب توتیر، مانند فیسبوک، انستاگرام و ماستودون که توتیر آنها را "سکوهای ممنوعه" می خواند، به حساب‌های تویتر خود پیوند دهند.

XS
SM
MD
LG