لینک های دسترسی

Breaking News

پولیس لندن ادعای جرایم جنگی علیه اسراییل را ارزیابی می‌کند 


پولیس لندن
پولیس لندن

پولیس برتانیا روز سه شنبه ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) گفت که افسران متخصص پولیس در مورد اینکه آیا تحقیقات جرایم جنگی اسراییل در جنگ با حماس آغاز شود یا نه، ارزیابی‌هایشان را آغاز می‌کنند.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که یک گروه طرفدار فلسطینی‌ها در این خصوص به پولیس لندن شکایت درج کرد.

پولیس متروپولیتون لندن گفت که یک تیم کوچک مبارزه با جرایم جنگی این نیرو، در نهایت مشخص خواهد کرد که آیا اقدام بیشتر یا تحقیقات رسمی در این خصوص آغاز شود یا نه.

پولیس لندن که بهترین منابع را در اختیار دارد، تایید کرد که هفتهٔ‌ گذشته شکایت مبنی بر اتهامات جرایم جنگی علیه اسراییل را دریافت کرد.

در حال حاضر هیچ گونه تحقیقات در مورد اتهامات جنایات جنگی علیه اسراییل یا موضوع دیگری مرتبط به جنگ حماس-اسراییل در بریتانیا جریان ندارد.

سخنگوی پولیس لندن افزود که ارزیابی‌ها بر اساس رهنمود‌های ادارهٔ "خدمات پی‌گرد قانونی تاج" تهیه شده و این اداره تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

با آنهم، این اداره باید در مورد پی‌گرد قانونی جرایم جنگی، از دفتر لوی سارنوال اجازه بگیرد.

حد اقل، پنج کشور در اواسط ماه نومبر خواستار تحقیقات محکمۀ بین‌المللی جرایم در مورد جنگ اسراییل-حماس شدند.

کریم خان، سارنوال ارشد محکمۀ بین‌المللی جرایم (محکمۀ هاگ)، پس از سفر به اسراییل و سرزمین‌های فلسطینی در کرانۀ غربی عهد کرده است که تلاش‌ها را برای تحقیقات در مورد ادعاهای جرایم جنگی در جنگ اخیر میان اسراییل و حماس سرعت می‌بخشد.

مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینی‌ها مستقر در لندن گفته است که شکایت جرایم جنگی علیه اسراییل را نزد پولیس لندن درج کرده است.

این گروه گفته است که تحقیق کنندگان آن شکایت‌نامهٔ ۷۰ صفحه‌ای شواهد را که در آن جزییات جرایم مظنون توسط اسراییل شامل است، به پولیس لندن تسلیم داده است.

طیب علی، رییس این سازمان گفته است که در این سند حملات علیه ملکیت‌ها، بناهای تاریخی و شفاخانه‌ها و جلوگیری از کمک‌های بشری و ضروریات ابتدایی برای وارد کردن عمدی زخم‌های شدید فزیکی یا صحی و رنج گسترده به مردم غزه، درج شده است.

این سازمان همچنان اتهام وارد کرده است که اسراییل عمداً‌ از گرسنگی غیرنظامیان و محرومیت از اقلام که برای زنده ماندن ضروری است، منحیث یک روش جنگی استفاده کرده است.

در این سند، به گونهٔ مشخص از دخیل بودن مقامات بلند پایهٔ اسراییلی و پرسونل نظامی یاد شده و نام نه شهروند بریتانیا که در اردوی اسراییل خدمت می‌کنند، ذکر شده است.

در این سند، نام چهار وزیر و مقام حکومت بریتانیا نیز شامل است که "جرایم جنگی را ترغیب کرده اند".

این در حالی است که محکمهٔ بین المللی جرایم تحقیقات را در مورد اتهامات جرایم جنگی، به شمول کشتار عام و جنایت علیه بشریت را در جنگ اسراییل علیه حماس آغاز کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG