لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا درخواست‌های مشخص پناهندگی افغان‌ها را تسهیل می‌بخشد


بریتانیا می‌خواهد درخواست‌های مشخص پناهندگی از افغانستان و چهار کشور دیگر را در حالی تسهیل کرده و سرعت ببخشد که بیش از ۱۶۰ هزار درخواست در انتظار تصمیم اند.

معلومات تازه رسمی بریتانیا که امروز ۲۳ فبروری (چهارم حوت) نشر شد نشان می‌دهد که شمار درخواست‌های سال گذشته که منتظر تصمیم اند، به بیش از هر وقت دیگر رسیده است.

بر اساس معلومات روزنامهٔ دیلی میل بریتانیا به ۱۲۰۰۰ درخواست کننده از کشورهای افغانستان، اریتریا، لیبیا، یمن و سوریه به عوض مصاحبهٔ رو در رو، پرسشنامهٔ ۱۰ صفحه‌ای فرستاده خواهد شد تا به آن پاسخ ارایه کنند.

این روزنامه همچنان نگاشته است که در این روند پناهجویانی شامل اند که پیش از ۲۸ جون سال گذشته به بریتانیا رسیده اند،‌ به شمول پناهجویانی که با استفاده از قایق‌ها و کشتی‌ها وارد بریتانیا شده اند.

پناهجویان ۲۰ روز مهلت خواهد داشت تا به سوالات پاسخ ارایه کنند.

میزان پذیرش درخواست‌های این کشورها به دلیل وضعیت در آن بیش از ۹۰ در صد است.

از ۳۱ دسمبر سال گذشته به اینسو ۱۶۰۹۱۹ درخواست کننده در حالی در انتظار تصمیم اند که ۱۰۹۶۴۱ درخواست کنندهٔ دیگر از بیش از شش ماه است که انتظار تصمیم را می‌کشند.

ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا، تعهد کرده است که به پسمانی درخواست‌های پناهندگی تا اخیر سال جاری رسیدگی کرده و جلو عبور کشتی‌ها از آبراه چینل را بگیرد.

بیش از ۴۵۰۰۰ پناهجو سال گذشته از طریق این آبراه وارد خاک بریتانیا شدند.

پس از تسلط دوبارهٔ طالبان بر افغانستان، میلیون‌ها نفر این کشور را ترک کرده و هزاران نفر دیگر همه روزه برای دریافت پاسپورت درخواست می‌دهند تا از آن کشور بیرون شوند.

XS
SM
MD
LG