لینک های دسترسی

Breaking News

بریتانیا پناهجویانی را که غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند، بازداشت و اخراج می‌کند


دولت بریتانیا،‌ بر اساس قانون جدیدی در نظر دارد مهاجران و پناهجویانی را که به طور غیرقانونی با قایق‌های کوچک وارد این کشور می‌شوند، بازداشت و فوراً اخراج کند.

قرار است طرح این قانون روز سه شنبه هفتم مارچ (۱۶ حوت) از سوی حکومت محافظه کار بریتانیا پیشکش شود.

این در حالی است که شماری از افغان‌ها و پناهجویان سایر کشورها تلاش می‌کنند که به طور غیرقانونی از شهرهای بندری فرانسه با عبور از کانال مانش وارد بریتانیا شود.

بریتانیا پس از خروج از اروپا (برگزیت) متعهد شد که امنیت مرزهای خود را تشدید می‌کند، اما، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در سال گذشته، ۴۵ هزار پناهجو، عمدتاً با قایق های کوچک، به طور غیرقانونی وارد این کشور شده اند.

این وضعیت ادارهٔ ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا، را زیر فشار آورده است تا برای جلوگیری از روند ورود غیرقانونی پناهجویان به آن کشور اقدام کند.

روزنامهٔ دیلی میل روز دوشنبه گزارش داد که بر اساس قانون جدید پناهجویانی که به گونهٔ غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند، بازداشت شده و "با سرعت فوری و منطقی ممکن" اخراج می‌شوند.

دیلی میل نگاشته است که بر اساس قانون جدید، درخواست پناهندگی آن پناهجویانی که با قایق‌های کوچک به گونهٔ غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند، پذیرفته نخواهد شد و در آینده نیز اجازهٔ ورود به آن کشور را نخواهند داشت.

حکومت بریتانیا در نظر دارد تعدادی از این پناهجویان را به رواندا بفرستد. بریتانیا و رواندا سال گذشته در این مورد به توافق رسیدند، اما به دلیل برخی مشکلات قانونی، هنوز این توافق عملی نشده است.

سیلا برورمن، وزیر داخلهٔ بریتانیا، روز یکشنبه از طرح جدید دفاع کرد و تاکید کرد که بریتانیا باید "قایق‌های مهاجران غیرقانونی را متوقف کند."

او گفت: "اگر غیرقانونی به اینجا بیایید، بازداشت خواهید شد و فوراً اخراج خواهید شد. قوانین ما برای این افراد ساده و واضح خواهد بود. تنها راه رسیدن به بریتانیا، راه قانونی خواهد بود."

ریشی سوناک در آستانهٔ انتخابات عمومی بریتانیا، جلوگیری از پناهجویانی را که غیرقانونی وارد بریتانیا می‌شوند، به یکی از نکات مهم مبارزات انتخاباتی خود تبدیل کرده است. اما نتایج نظرسنجی‌های عامه نشان می‌دهد که حزب مخالف کارگر پیشتاز است.

XS
SM
MD
LG