لینک های دسترسی

Breaking News

سیستم دافع هوای پتریوت امریکایی به اوکراین رسید


دستگاه پتریوت که مجهز با راکت‌های رهبری شده است، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دافع هوای ساخت ایالات متحده است.
دستگاه پتریوت که مجهز با راکت‌های رهبری شده است، یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دافع هوای ساخت ایالات متحده است.

وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه ۱۹ اپریل (۳۰ حمل) اعلام کرد که سیستم‌های دافع هوای پتریوت ساخت امریکا که مجهز با راکت‌های رهبری شده است، به آن کشور رسید.

مقام‌های اوکراینی همواره از متحدان غربی خود خواستار فراهم آوری تسلیحات پیشرفته‌ای شده اند که قادر به هدف‌گیری جنگنده‌ها و میزایل‌های روسی باشد.

پس از آنکه ایالات متحده به فراهم آوری سیستم دافع هوای پتریوت به اوکراین توافق کرد، شماری از نظامیان اوکراینی برای چندین ماه در ایالات متحده و اروپا سرگرم فراگیری آموزش‌ در مورد چگونگی کاربرد این جنگ افزار بودند.

اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در یک پیام تویتر نوشته است: "امروز، امروز آسمان زیبای اوکراین ما امن‌تر می‌شود، زیرا سیستم‌های دافع هوای پتریوت به اوکراین رسیده اند. نیروهای دافع هوای ما کاربرد این سیستم را به سرعت هرچه ممکن آموختند و شرکای ما به حرف خود ایستاد شدند."

سیستم‌های پیشرفتهٔ دافع هوای ساخت امریکا در حالی به اوکراین رسیده است که به گفتهٔ مقام‌های اوکراینی، طیاره‌های بی‌سرنشین (درون) نظامیان روسیه شب گذشته ساحهٔ اودیسا در جنوب اوکراین را آماج حملات قرار دادند.

یوری کروک، فرمانده نظامی اوکراین در اودیسا گفته است که حملات درون‌های روسی سبب آتش‌سوزی در یک ساختمان زیربنایی شده،‌ اما تلفاتی را به بار نیاورده است.

روسیه از طیاره‌های بی‌سرنشین برای انجام حملات گسترده بر اوکراین، به شمول هدف قرار دادن زیربناهای آن کشور کار می‌گیرد.

XS
SM
MD
LG