لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه و اوکراین صدها اسیر جنگی را تبادله کردند 


اسیران جنگی اوکراینی
اسیران جنگی اوکراینی

روسیه و اوکراین روز چهارشنبه سوم جنوری (۱۳ جدی) از تبادلهٔ صدها اسیر جنگی خبر دادند.

مقامات در کیف گفتند که روسیه ۲۳۰ سرباز اوکراینی را آزاد کرد. در همین حال، وزارت دفاع روسیه گفت که ۲۴۸ سرباز روسی از اسارت اوکراین آزاد شده و به کشور شان برگشتند.

این معامله به میانجی‌گری امارات متحدهٔ عرب صورت گرفته است.

در جریان جنگ حدود دو سال، هر دو جانب چندین بار اسیران جنگی را تبادله کرده اند.

پیش از رهایی این اسیران، وزارت دفاع روسیه گفت که سیستم دافع هوای این کشور ۱۲ میزایل پرتاب شده از سوی اوکراین بر بلگورود را نابود کرد.

چند روز پیش، یک حملهٔ اوکراین در بلگورود جان ۲۴ نفر را گرفت و این امر سبب تشدید حملات روسیه شد.

نیروهای هوایی اوکراین گفتند که روسیه با ۳۵ طیارهٔ بی‌سرنشین و ۹۹ میزایل بر قلمرو این کشور حمله کرد، اما آنان توانستند همه طیاره‌های بی سرنشین و ۷۲ میزایل را از بین ببرند.

در این حال، پولند گفته است که در پاسخ به تشدید حملات، تعزیرات بر روسیه باید سخت‌تر شود و به نیروهای اوکراینی میزایل‌های دوربرد داده شود.

بر اساس گزارش رویترز، یک گزارش غیرمحرم شدهٔ استخباراتی ایالات متحده نشان می‌دهد که در جنگ با اوکراین ۳۱۵هزار نظامی روسیه کشته یا زخمی شده اند. اما مقامات روسی این رقم را اغراق آمیز خوانده اند.

روزنامۀ کیف اندیپندنت رقم کشته شدگان نظامیان روسیه را حدود ۳۵۰هزار گزارش داده است.

کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان گزارش داده است که از ۲۴ فبروری ۲۰۲۲ تا ۲۴ سپتمبر ۲۰۲۳ میلادی، ۲۷۴۴۹ غیر نظامی در اوکراین کشته یا زخمی شده اند.

بر اساس گزارش دیلی میل که بر مبنای معلومات استخباراتی دفاعی بریتانیا تهیه شده، در این جنگ رقم کشته و زخمی شدگان نیروهای روسی در سال ۲۰۲۳ میلادی تقریباً ۳۰۰ نفر در روز بوده است.

بریتانیا گفته است که اگر تلفات نیروهای روسی به این روال ادامه داشته باشد، شمار کشته و زخمی شدگان روسی تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

گروه

XS
SM
MD
LG