لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین: نیروهای روسی در نزدیکی کیف عمداً دست به کشتار عام زدند 


وزیر خارجهٔ اوکراین امروز سوم اپریل (۱۴ حمل) گفت که نیروهای روسی در پی بیرون شدن فوری از شهرک بوچا در نزدیکی کیف، پایتخت این کشور، دست به "قتل‌عام عمدی" غیرنظامیان زدند.

دیمترو کولیبا افزود که هدف نیروهای روسی این بود که پیش از خارج شدن از این ساحه تا حد توان اوکراینی‌ها را بکشند.

وزیر خارجهٔ اوکراین در صفحهٔ تویترش نگاشته است: "ما باید متوقف شان کرده و آنان را بیرون کنیم. من تعزیرات جدید ویرانگر جی-۷ را همین اکنون تقاضا می‌کنم."

در این حال،‌ میخایلو پودولیاک، مشاور رییس جمهور اوکراین،‌ کیف را "دوزخ قرن ۲۱" خوانده و گفته است که اجساد زنان و مردان در حالی در روی جاده‌ها دیده می‌شود که دستان شان بسته بوده است.

او در یک تویت نوشته است: "بدترین جنایات نازیزم به اتحادیهٔ اروپا برگشته است."

این مقامات اوکراینی خواستار تحریم بر منابع انرژی روسیه شده و از جامعهٔ جهانی خواسته اند تا بنادر این کشور را مسدود و ارتباط تمامی بانک‌های روسی را با سیستم پولی سوفت قطع کنند.

مقامات محلی گفته اند که اجساد حدود ۳۰۰ غیرنظامی را یافته اند که پس از خروج نیروهای روسی از شهرک بوچا، در یک قبر دسته جمعی افگنده شده بود.

گزارشگران فرانس پرس گفته اند که حد اقل در یک جاده جسد ۲۰ نفر را دیده اند که همه لباس‌های غیرنظامی بر تن داشتند.

واکنش‌ها

چارلز میشل، رییس اتحادیهٔ اروپا امروز "قساوت" نیروهای روسی را تقبیح کرده و تعزیرات بیشتر بر روسیه را تعهد کرد. او در تویتر نوشت: "از تصاویر قساوت‌هایی که نیروهای روسی در منطقهٔ آزاد شدهٔ کیف مرتکب شده اند، بهت‌زده شده ام."

او افزود که اتحادیهٔ اروپا در جمع‌‌آوری شواهد مورد نیاز با اوکراین و سازمان‌های غیردولتی کمک می‌کند تا در محاکم بین المللی مورد پی‌گرد قرار گیرد.

در این حال، لیز تراس، وزیر خارجهٔ بریتانیا گفته است که حملات روسیه بر غیرنظامیان باید منحیث "جرایم جنگی" پیگرد شود. او گفت: "اجازه نخواهیم داد که روسیه دخیل بودنش در این قساوت‌ها را از طریق پخش معلومات نادرست پنهان کند."

وزیر خارجۀ بریتانیا گفت که که کشورش هرگونه تحقیقات در این مورد توسط محکمهٔ بین المللی جرایم را حمایت خواهد کرد. او همچنان خواستار تعزیرات شدیدتر در حالی بر روسیه شد که بوریس جانسن، صدر اعظم این کشور دیروز از کمک‌های دوامدار نظامی،‌ اقتصادی و دپلوماتیک با اوکراین یاد کرده و گفت که تعزیرات بیشتر را بر روسیه وضع خواهد کرد.

از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه در ماه فبروری تا اکنون هزاران نفر در اوکراین کشته و زخمی شده و میلیون‌ها نفر دیگر آواره یا مجبور به ترک کشورشان شده اند.

XS
SM
MD
LG