لینک های دسترسی

Breaking News

حمله به کاروان امبولانس‌ها در غزه؛ ملل متحد و هلال احمر محکوم کردند


منشی عمومی ملل متحد می‌گوید که از حملهٔ روز جمعهٔ نیروهای اسراییلی بر کاروان امبولانس‌ها در غزه "شوکه" شده و افزود که درگیری "باید متوقف شود."

انتونیو گوتیرش در بیانیه‌ای گفت: "من از حمله گزارش شده در غزه به کاروان امبولانس‌ها در مقابل شفاخانهٔ الشفا وحشت‌زده شده ام. تصاویر اجساد پراکنده در جادهٔ بیرون شفاخانه دلخراش است."

وزارت صحت غزه که تحت کنترول گروه حماس است، روز جمعه سوم نومبر ( ۱۲ عقرب) اعلام کرد که نیروهای اسراییلی کاروانی از امبولانس‌ها را در نزدیکی شفاخانهٔ الشفا در غزه مورد هدف میزایل قرار داد.

گوتیرش گفت که بر اساس قوانین بین‌المللی، همه طرف‌های درگیر جنگ موظف اند که از غیرنظامیان محافظت کنند و غذا، آب، دارو و سایر موارد ضروری را برای آن‌ها فراهم کنند و"این قوانین را نمی‌توان به خاطر مصلحت نقض کرد."

جمعیت هلال احمر فلسطین نیز با تایید این خبر، هدف قرار دادن کاروان امبولانس‌ها در غزه را محکوم کرده است.

هلال احمر روز شنبه چهارم نومبر (۱۳ عقرب) گفت که یکی از امبولانس‌های این سازمان در چند قدمی دروازهٔ ورودی شفاخانهٔ شهر غزه "با میزایل شلیک شده توسط نیروهای اسراییلی" هدف قرار گرفت.

به گفته این سازمان، این حمله منجر به کشته شدن ۱۵ غیرنظامی و زخمی شدن ۶۰ نفر دیگر شد که تایید کنندهٔ آمار منتشر شده توسط وزارت صحت حماس است.

هلال احمر گفته است که یک امبولانس دیگر که متعلق به وزارت صحت غزه بود، در حدود یک کیلومتری شفاخانه "مستقیماً" هدف میزایل قرار گرفت و باعث جراحت و خسارت شد.

هلال احمر فلسطین که بخشی از سازمان بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر است، افزوده که هدف قرار دادن عمدی تیم‌های طبی "نقض فاحش کنوانسیون ژینو و جنایت جنگی" است.

اما اردوی اسراییل در شبکه ایکس گفته است که در حمله یک طیارهٔ اسراییلی به امبولانس چند "تروریست حماس" که در داخل آن بودند، کشته شده اند.

اسراییل ادعا می‌کند که اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد حماس برای انتقال "تروریست‌ها" و سلاح از امبولانس‌ها استفاده می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG