لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت ملل متحد حملهٔ داعش در کابل را محکوم کرد


اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ۲۸ مارچ (هشتم حمل) با نشر اعلامیه‌ای حملهٔ روز دوشنبه در کابل را که منجر به کشته شدن شش نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر شد، با شدیدترین الفاظ محکوم کردند.

اعلامیه این رویداد را که شاخهٔ خراسان داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت ''حملهٔ شوم تروریستی'' خواند. اعضای شورای امنیت با خانواده‌‌های قربانیان که اکثر آنان غیرنظامیان اند، ابراز همدردی و تسلیت کرده است.

در این اعلامیه تاکید شده است که اعمال تروریستی در هر شکلی که باشد،‌ یکی از ''جدی ترین تهدیدها برای صلح و امنیت در افغانستان و جهان'' می‌باشد.

در این اعلامیه تاکید شده است که مرتکبین، سازمان دهندگان، حامیان مالی ''این اعمال تروریستی'' باید پاسخگو قرار بگیرند و به عدالت کشانیده شوند. اعضای این شورا همچنین از همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواستند تا مطابق قوانین بین‌المللی بر تعهدات شان در برابر فعالیت‌های تروریستی همکاری کنند.

اعضای شورای امنیت بار دیگر تاکید کردند که هر گونه اعمال تروریستی صرف نظر از انگیزهٔ آن و در هر زمان و مکانی که صورت بگیرد،‌ عمل مجرمانه و غیر قابل توجیه است.

انفجار روز دوشنبه حوالی ساعت ۱:۲۰ دقیقۀ پس از چاشت در نزدیکی چهاراهی "ملک اصغر" و وزارت خارجه حکومت طالبان به وقوع پیوست.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان برای کابل، گفت که حمله کنندۀ انتحاری پیش از رسیدن به هدف توسط افراد این گروه شناسایی شد که به گفتهٔ او در اثر فیرهای طالبان، مواد انفجاری انتحارکننده، منفجر شد.

زدران افزود که در این انفجار شش نفر که تمامی آنان غیرنظامیان اند کشته و شماری دیگر به شمول سه تن از نیروهای این گروه زخمی شده اند.

در همین حال،‌شفاخانۀ ایمرجنسی در شهر نو کابل که در چند صد متری محل این رویداد موقعیت دارد، در یک تویت گفت که ۱۲ زخمی به شمول یک کودک از محل انفجار به این شفاخانه انتقال داده شده است. در این تویت آمده است که دو نفر دیگر پیش از رسیدن به شفاخانه در مسیر راه جان باخته اند.

شاخهٔ خراسان داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این دومین حمله داعش در این محل است که طی سه ماه گذشته انجام می‌شود. به تاریخ اول جنوری حمله مشابه در همین محل انجام شد که در اثر آن حداقل پنج نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند. داعش مسوولیت آن حمله را به دوش گرفت.

XS
SM
MD
LG