لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: بیش از ۸۰ تن اقلام طبی برای رسیدگی به زلزله‌زدگان به کابل رسید 


صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال (یونیسف) می‌گوید که بیش از ۸۰ تن اقلام طبی که شامل دوا، تجهیزات طبی، قابلگی و جراحی می‌شود، روز گذشته به کابل رسید.

یونیسف گفته است که با استفاده از این تجهیزات طبی به کودکان، زنان حامله و خانواده‌هایی رسیدگی خواهد شد که در جریان زلزله‌های اخیر در ولایت هرات افغانستان متاثر شده اند.

این تجهیزات توسط بانک انکشاف آسیایی تمویل شده و بخشی از پاسخ فوری یونیسف به حدود ۴۳۰۰۰ خانواده‌ای است که از آفات طبیعی متاثر شده اند.

صندوق وجهی ملل متحد گفته است که در این بستهٔ امدادی دوا برای کودکانی نیز شامل است که از اسهالات شدید آبگین رنج می‌برند.

فران ایکویزا، نمایندهٔ یونیسف در افغانستان گفت: "ما به صورت فوری بودجهٔ اضافی را برای کمک با ۹۶۰۰۰ کودک متاثر از زلزله‌های اخیر در غرب افغانستان تقاضا کرده ایم."

یونیسف گفته است که بر اساس گزارش‌ها، در حدود ۱۵۰۰ نفر در زلزله‌های اخیر در ولایت هرات جان باخته که ۹۰ در صد آنان زنان و کودکان بوده اند.

خانه‌های در حدود ۱۵۴۰۰۰ نفر دیگر یا کاملاً تخریب شده یا شدیداً خسارمند شده است. اما مقامات حکومت طالبان گفته اند که حدود ۲۰۰۰ نفر در زلزله‌های اخیر در هرات جان باخته اند.

با فرارسیدن زمستان، صندوق وجهی ملل متحد ۳۰۰ خیمه‌ٔ با کیفیت بلند را نیز به غرب افغانستان انتقال می‌دهد؛ خیمه‌هایی که از آن به مقاصد مختلف، به شمول مکاتب، کلنیک‌های صحی، مراکز تغذی و توزیع کمک‌ها استفاده شده می‌تواند.

این ادارهٔ ملل متحد گفته است که تا اکنون به ۱۷۸۰۰ نفر آب آشامیدنی و مواد بهداشتی توزیع کرده و برای حدود ۱۰۴۰۰ نفر دیگر لباس زمستانی و اشیای منزل فراهم کرده و در عین حال به ۱۱۹۳ خانوادهٔ‌ نیازمند پول نقد نیز توزیع کرده است.

صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال گفته است که در سه ماه آینده، کمک‌های بشری حیاتی این اداره به ۲۰۰ هزار نفر، به شمول ۹۶۰۰۰ کودک خواهد رسید.

گروه

XS
SM
MD
LG