لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: ۲.۴ میلیون نفر از معلولیت در افغانستان رنج می‎‌برند


آرشیف
آرشیف

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) می‌گوید که در حال حاضر ۲.۴ میلیون نفر در افغانستان از معلولیت رنج می‌برند.

این اداره در تویتراش نوشته است که بحران بشری جاری در افغانستان به طور نامتناسبی بر افراد دارای معلولیت تاثیر گذاشته است.

اوچا گفته است:‌ " ۲.۴ میلیون فرد دارای معلولیت در سال ۲۰۲۳ در افغانستان به سر می‌برند. سازمان‌های امدادرسانی در نظر دارند که از این میان به دو میلیون نفر کمک کنند. برای حمایت از افراد دارای معلولیت به کمک‌های عاجل نیاز است."

شهاب حکیمی، رییس سازمان ماین‌پاکی (MDC) در مصاحبه‌ای با صدای امریکا گفت که در حال حاضر ماهانه بین ۱۲۰ تا ۱۲۵ نفر در افغانستان در اثر ماین و انفجار مهمات منفجر نشده کشته و زخمی می‌شوند.

به گفتۀ حکیمی در مجموع ۱۵۰۰ میلیون متر مربع زمین در افغانستان آلوده با ماین و مهمات منفجرناشده باقی مانده از جنگ است.

او گفت: "به طور کلی ماین‌ها و مهمات منفجرنشده در ۴۵۰۰ ساحه باقی مانده است. همچنان ۴۴ ساحهٔ دیگر که توسط نیروهای بین‌المللی ماین‌گذاری شده، به جا مانده است."

این در حالی است که بر اساس گزارش اوچا ۱۵ درصد ۲۸.۳ میلیون نیازمند در افغانستان شامل خانواده‌های می‌شود که یک عضو دارای معلولیت دارند.

به دلیل چندین دهه جنگ در افغانستان این کشور یکی از بالاترین سطوح آلودگی مهمات انفجاری در جهان و بیشترین ماین و مواد منفجرناشده را در اراضی خود دارد.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد به تاریخ ۲۷ فبروری سال روان میلادی گفته بود که برای بررسی، خنثاسازی مواد انفجاری، پاکسازی ماین‌ها و ارزیابی خطر در سال روان میلادی به حدود ۱۸.۳ میلیون دالر در این کشور نیاز است.

XS
SM
MD
LG