لینک های دسترسی

Breaking News

آستن از خطر جنگ تمام عیار میان اسراییل و حزب‌الله هشدار داد


لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده
لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده، روز پنج‌شنبه ۲۶ سپتمبر (پنجم میزان) هشدار داد که "یک جنگ تمام عیار" میان اسراییل و لبنان "فاجعه‌بار" خواهد بود.

آستن پس از دیدار با همتایان بریتانیایی و آسترالیایی‌اش در لندن گفت: "یک جنگ تمام عیار میان حزب‌الله و اسراییل برای هر دو طرف ویرانگر خواهد بود."

او از هر دو طرف درگیر خواست تا به جای جنگ و تقابل "روش متفاوت" را اختیار کنند، زیرا به گفتۀ وی "با وصف تشدید تنش، راه حل دپلوماتیک هنوز ممکن است."

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دیگر رهبران جهان خواستار یک آتش‌بس فوری ۲۱ روزه میان اسراییل و حزب‌الله شده اند، اما اسراییل این پیشنهاد را در کرده است.

اسراییل کتز، وزیر دفاع اسراییل، در یک پست در شبکه ایکس نوشت: "هیچ آتش‌بسی در شمال صورت نخواهد گرفت. ما به جنگ علیه گروه تروریستی حزب‌الله با تمام قوت، تا زمان پیروزی و بازگشت امن باشندگان شمال به خانه هایشان، ادامه می‌دهیم".

با اینحال، وزیر دفاع ایالات متحده گفت که وقفه در جنگ فرصت مهیا خواهد کرد تا توافقی صورت گیرد و غیرنظامیان اسراییلی و لبنانی به خانه‌های شان برگردند.

آستن با اشاره به پیشنهاد برای آتش‌بس ۲۱ روزه گفت: "از این زمان همچنان برای نهایی کردن و تطبیق یک معامله برای تامین آتش‌بس در غزه و رهایی تمام گروگان‌ها نیز می‌توان کار گرفت."

وزیر دفاع ایالات متحده گفت: "می‌دانیم که کارهای دشواری است که باید انجام شود و ما به انجام آن متعهد استیم، بلی، من خوشبین هستم."

گروه

XS
SM
MD
LG