لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا یک شبکهٔ قاچاق نفت را تحریم کرد که از 'نیروی قدس ایران حمایت می‌کند'


ایالات متحده روز پنجشنبه سوم نومبر (۱۲ عقرب) بر یک شبکهٔ بین المللی قاچاق نفت تعزیرات وضع کرد که می‌گوید از حزب الله لبنان و نیروی قدس ایران حمایت می‌کند.

واشنگتن در حالی ده‌ها نفر، شرکت‌ها و نفت‌کش‌ها را تحریم کرد که می‌خواهد فشار‌ها را بر تهران افزایش دهد.

وزارت مالیهٔ امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفت که اعضای این شبکه تجارت نفت را تسهیل بخشیده و مولد عواید برای حزب الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران بوده است.

نیروی قدس و حزب الله از قبل تحت تعزیرات ایالات متحده قرار دارند.

این وزارت همچنان گفت که این شبکه شامل افرادی کلیدی، شرکت‌های پیشگام و کشتی‌هایی است که نفت ایران را به نام کشورهای دیگر به سراسر جهان صادر می‌کنند.

براین نلسن، معاون وزارت مالیه در امور مبارزه با تروریزم و استخبارات مالی گفت که این افراد و شرکت‌ها از عواید قاچاق نفت "فعالیت‌های تروریستی" حزب الله و نیروی قدس را در سراسر جهان تمویل می‌کنند.

مقامات ایرانی تا اکنون در این خصوص واکنش نشان نداده اند.

واشنگتن گفته است که این شبکه در خلیج با استفاده از ذخایر بندر شارجه در امارات متحدهٔ عرب نفت هند را با نفت ایران مخلوط می‌کند تا منشا آنرا مبهم سازد.

وکتور ارتیموف، ادمان نافریا، روزبه زاهدی، محمد آل زین و شرکت‌های تحت کنترول این افراد مانند، اوا پترولیم در میان تحریم شدگان اند.

سایر شرکت‌های تحریم شده در سویس، امارات متحده عرب، سنگاپور، ترکیه، ایران و جزایر مارشال موقعیت دارند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده در یک بیانیهٔ جدا گانه گفت که این شبکه فروش نفت به ارزش صدها میلیون دالر را برای حزب الله و نیروی قدس تسهیل کرده است.

بر اساس این اقدام، ملکیت‌های تحریم شدگان در امریکا منجمد شده و امریکایی‌ها از داد و ستد با آنان منع شده اند. افراد و شرکت‌هایی که با آنان داد و ستد کنند، با خطر تعزیرات مواجه خواهند شد.

XS
SM
MD
LG