لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: ۱۵ هدف حوثی‌ها در صنعا مورد حمله هوایی امریکا قرار گرفت


دود برخاسته پس از حملات نیروهای امریکایی بر مواضع حوثی‌ها در صنعا
دود برخاسته پس از حملات نیروهای امریکایی بر مواضع حوثی‌ها در صنعا

دو مقام وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا تایید کردند که نیروهای امریکایی روز جمعه چهارم اکتوبر (۱۳ میزان) ساعت ۰۵:۰۰ پس ا چاشت از به وقت محلی، نزدیک به ۱۵ هدف را در مناطق تحت کنترول حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن، آماج حمله قرار دادند.

در این حملات که توسط طیاره‌ها و کشتی‌های جنگی اردوی ایالات متحده انجام شد، پنج مرکز حوثی ها در مناطق مختلف یمن هدف قرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های مرتبط با حوثی‌ها، میدان هوایی حدیده، شهر مهم بندری و منطقه کتایب که یک پایگاه نظامی حوثی‌ها در ان موقعیت دارد، هدف هفت حمله هوایی قرار گرفتند.

علاوه بر این، چهار حمله دیگر در منطقه سایانا در صنعا، پایتخت یمن و دو حمله در ولایت ‌ذمار و سه حمله دیگر در ولایت بیضا انجام شد.

این حملات تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که حوثی‌ها پس از سرنگونی یک طیاره بدون سرنشین اردوی امریکا که بر فراز یمن در حال پرواز بود، اسراییل را تهدید به "افزایش عملیات نظامی" کردند. و همین هفته گذشته، این گروه مسوولیت حمله به کشتی های جنگی امریکایی را بر عهده گرفت.

به گفته مقامات امریکایی، هفته گذشته حوثی ها شش میزایل بالستیک و کروز و دو درون را به سمت سه کشتی امریکایی که از تنگه باب المندب عبور می‌کردند، شلیک کردند. اما این میزایل‌ها توسط نیروهای بحری ایالات متحده رهگیری و منهدم شدند.

گروه حوثی‌ها در یمن، متعاقب حملات اسراییل بر غزه که بعد از حملهٔ گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر بر اسراییل، آغاز شد، برای آنچه اعلام حمایت و همبستگی از فلسطینی‌ها خوانده اند، به هدف قرار دادن کشتی‌های باربری و تجارتی در بحیره سرخ پرداخته اند.

امریکا و بریتانیا در واکنش به این حملات از اواسط ماه جنوری به اینسو حملاتی را علیه اهداف حوثی‌ها در یمن آغاز کرده‌ اند، اما این حملات تاثیری در توقف اقدامات این گروه نداشته است.

این حملات همچنین سبب شده تا شماری از شرکت‌ها از رفت و آمد کشتی‌ها از مسیر بحیره سرخ منصرف شوند و در عوض با سپری کردن سفر دو هفته‌ای از طریق جنوب افریقا به فعالیت‌ شان ادامه بدهند.

شورشیان حوثی بار‌ها گفته اند که حملات شان را در بحیره سرخ تا زمانی بر ضد کشتی‌های مربوط به اسراییل ادامه می‌دهند که اسراییل حملات خود را در غزه متوقف کند.

گروه

XS
SM
MD
LG