لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی امریکا: اجزای میزایل‌‌های ساخت ایران را در مسیر انتقال به حوثی‌ها ضبط کردیم


نیروهای ویژهٔ بحری امریکا
نیروهای ویژهٔ بحری امریکا

اردوی ایالات متحده امروز ۱۶ جنوری (۲۶ جدی) گفت که اجزای میزایل‌های ساخت ایران را از یک کشتی در بحیرهٔ عرب ضبط کرد.

اردوی ایالات متحده گفته است که این مهمات به شورشیان حوثی‌ فرستاده می‌شد.

قوماندانی مرکزی ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که اجزای میزایل‌های بالستیک و کروز درجریان یک عملیات نیروهای ویژه در آب‌های بین المللی در نزدیکی سواحل سومالیا کشف و ضبط شد.

اجزای ضبط شده شامل، حق سوق، رهنما و سرگلوله‌ها برای میزایل‌های بالستیک برد متوسط، میزایل‌های کروز ضد کشتی و سیستم دفاع هوا بود.

جنرال مایکل کوریلا، قوماندان این فرماندهی گفت که دو تن از نیروهای ویژهٔ امریکایی که قبلاً از ناپدید شدن شان گزارش شده بود، در این عملیات دخیل بودند و تلاش‌ها برای یافتن آنان به گونهٔ جدی جریان دارد.

پس از آغاز حملات شورشیان حوثی بر کشتی‌های تجارتی در ماه نومبر سال گذشته، این نخستین مورد ضبط تسلیحات متعارف پیشرفتهٔ مرگبار ایران است.

در اعلامیهٔ این قوماندانی آمده است که تحلیل‌ها نشان می‌دهد که شورشیان حوثی‌ از عین تسلیحات برای تهدید و حمله بر کشتی‌های بین المللی در بحیرهٔ سرخ استفاده کرده اند.

اردوی ایالات متحده گفته است که در مورد سرنوشت ۱۴ سرنشین این کشتی تا اکنون تصمیم گرفته نشده، اما کشتی‌ آنان که غیرمصوون بود غرق شده است.

این در حالی است که نیروهای امریکایی و بریتانیایی از روز جمعه به اینسو دو بار مواضع شورشیان حوثی را در یمن هدف قرار داده اند.

حوثی‌های یمن می‌گویند که حملات شان بر کشتی‌های که راهی اسراییل می‌باشند، در انتقامجویی از حملات اسراییل برغزه صورت می‌گیرد.

گروه

XS
SM
MD
LG