لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای امریکایی و فلیپینی تمرینات نظامی مشترک را راه اندازی کردند 


هزاران نفر از نیروهای امریکایی و فلیپینی در شمال و غرب فلیپین پس از آن تمرینات نظامی مشترک را راه اندازی کردند که چین در اطراف تایوان تمرینات گستردهٔ نظامی را راه اندازی کرد و یک کشتی نیروهای چینی با یک کشتی نیروهای فلیپینی تصادم کرد.

تمرینات نظامی سالانهٔ "زهر" بر دفاع از سواحل شمالی فلپینی متمرکز است، ساحه‌ای که حدود ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک با تایوان را تشکیل می‌دهد.

بیجینگ بر تایوان ادعای مالکیت دارد و تعهد کرده است که برای الحاق مجدد آن با خاک این کشور در صورت ضرورت به زور نیز متوسل خواهد شد و تمرینات نظامی روز گذشتهٔ خود را "هشدار آشکار" به "نیروهای جدایی طلب" تایوان خواند.

آرترو روجاس، جنرال قول اردوی نیرو‌های بحری فلیپین امروز ۱۵ اکتوبر (۲۴ میزان) تاکید کرد که این تمرینات نظامی از دیر زمانی طرح شده بود و هیچ ارتباطی به آنچه که در منطقه اتفاق افتاده است، ندارد. او گفت که هدف این تمرینات نظامی، مبارزهٔ مشترک در مورد تایوان نیست.

ستورات گلین، دگروال امریکایی و نمایندهٔ نیروهای بحری ایالات متحده گفت که هدف تمرینات نظامی جاری کمک با ایالات متحده و متحدین آن در پاسخگویی به بحرانات و احتمالات است.

در این تمرینات بر علاوهٔ هزار سرباز از امریکا و فلیپین، شماری اندکی از نیروهای آسترالیایی، بریتانیایی، جاپانی و کوریای جنوبی نیز حضور دارند.

تصادم کشتی‌ها

یک کشتی چینی به تاریخ ۱۱ اکتوبر با یک کشتی نیروهای فلیپینی تصادم کرد که حکومت فلیپین این تصادم را "عمدی" و "خلاف قوانین بین المللی" خواند.

در آن تصادم تنها به کشتی ۳۰ متری فلیپینی آسیب رسید.

بیجینگ ازسال‌ها به اینسو به دنبال گسترش حضور خود در مناطق مورد مناقشهٔ آبی بوده است و در این اواخر نیروهای اردو، محافظین ساحلی و نیروهایی را که فلیپین "ملیشه‌های بحری" خوانده اند، برای بیرون کردن فلیپینی‌ها از جزایر آب‌های جنوب چین، اعزام کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG