لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: سیاست امریکا در قبال سوریه تغییر نکرده است


شماری از سربازان امریکایی در شهر منبج در شمال سوریه و نزدیکی مرز با ترکیه مستقر اند.
شماری از سربازان امریکایی در شهر منبج در شمال سوریه و نزدیکی مرز با ترکیه مستقر اند.

وزارت دفاع ایالات متحده می گوید که سیاست این کشور در پیوند با مبارزه علیه گروه داعش در سوریه تغییر نکرده است.

جنرال کنیت مک کینزی، یک مقام ارشد این وزارت روز پنجشنبه گفت که تصمیم ادامه سیاست کنونی امریکا در سوریه پس از ملاقات دونالد ترمپ، رئیس جمهور امریکا با مقام های دفاعی این گرفته شد.

جنرال مِک کینزی همچنین افزود که رئیس جمهور ترمپ تا کنون کدام جدول زمانی را برای خروج نیرو های امریکایی از سوریه تعیین نکرده است و به گفته او عدم تعیین این جدول زمانی، یک امر "بسیار مفید" برای این نیرو ها خواهد بود.

یک مقام ارشد حکومت ایالات متحده گفت که دونالد ترمپ در جلسه هفته گذشته شورای امنیت ملی این کشور در مورد تمدید ماموریت نیرو های امریکایی در سوریه برای یک مدت محدود توافق کرد اما او همزمان خواستار خروج این نیرو ها شده است.

دونالد ترمپ تمایل خود مبنی بر خروج نیرو های امریکایی از سوریه را در یک سخنرانی در هفته گذشته بیان کرد. مقام های حکومت امریکا می گویند که رئیس جمهور ترمپ روی خروج سریعتر این نیرو ها تاکید دارد.

ایالات متحده ضمن آنکه بر سوریه حملات هوایی انجام می دهد، حدود دو هزار سرباز خود را نیز به سوریه اعزام کرده است.

این سربازان شامل نیرو های ویژه نیز بوده و جنگجویان کرد و سایر شورشیان تحت حمایت امریکا را به خاطر جنگیدن علیه داعش آموزش می دهند.

وزارت دفاع و خارجه ایالات متحده گفته اند که حضور دراز مدت سربازان این کشور در سوریه برای شکست دادن دایمی جنگجویان داعش یک امر لازمی می باشد.

انتظار می رود داعش پس از شکست در آخرین پایگاه های خود در سوریه توسط شورشیان تحت امریکا، به جنگ و روش های چریکی رو بیاورد.

XS
SM
MD
LG