لینک های دسترسی

Breaking News

حملهٔ هوایی نیروهای امریکایی یک رهبر بلند‌پایهٔ داعش را هدف قرار داد 


فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌گوید که نیروهای امریکایی در جریان یک حملهٔ هوایی یک رهبر بلند‌پایهٔ گروه دولت اسلامی (داعش) را در سوریه هدف قرار داد.

این فرماندهی گفته است که این رهبر داعش به طراحی حملات در اروپا و شرق میانه مظنون بود.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده با نشر اعلامیه‌‌ای گفته است که در یک حملهٔ هوایی هلیکوپتر در شمال سوریه صبح امروز ۱۷ اپریل (۲۸ حمل) طراح عملیاتی و رهبر ارشد داعش در سوریه هدف قرار داده شد.

در این اعلامیه نامی از این رهبر داعش گرفته نشده اما گفته شده است که این حمله احتمالاً سبب مرگ وی و دو فرد مسلح دیگر شده است.

در این حمله به غیر نظامیان و نیروهای امریکایی آسیب نرسیده است.

گروه حقوق بشری ناظر جنگ سوریه مستقر در لندن گفته است که در این حمله یک ساختمان هدف قرار گرفت که اعضای گروه داعش در آن حضور داشتند.

این گروه همچنان کشته شدن اعضای داعش را تایید کرده و گفته است که این رهبر داعش تحت محافظت یک گره طرفدار ترکیه قرار داشت.

باشندگان محلی گفته‌اند که جسد این رهبر داعش به برادرش تسلیم داده شده است.

یک گروه شورشی تحت حمایت ترکیه گفته است که در جریان این حمله دو تن از جنگجویان آن پس از آن کشته شدند که آنان پس از حملهٔ نیروهای امریکایی از محل واقعه دیدن می‌کردند.

رامی عبدالرحمان، رییس گروه حقوق بشری ناظر جنگ سوریه گفت که اکثریت تندروان پیشین گروه داعش پس از شکست در مارچ ۲۰۱۹ با گروه تحت حمایت ترکیه پیوستند.

در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۹ واشنگتن کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر گروه داعش را در یک عملیات نیروهای امریکایی در شمال‌غرب سوریه اعلام کرد.

XS
SM
MD
LG