لینک های دسترسی

Breaking News

پنتاگون: برای هرگونه 'اقدام لازم' در شرق میانه آماده استیم


کشتی طیاره‌بردار ابراهام لینکن قوای بحری ایالات متحده (عکس آرشیف)
کشتی طیاره‌بردار ابراهام لینکن قوای بحری ایالات متحده (عکس آرشیف)

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز یکشنبه ۲۹ سپتمبر (هشتم میزان) با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به شرایط بحرانی شرق میانه،‌ لوید آستن، وزیر دفاع امریکا، نیروهای بیشتری را در حالت آماده‌باش قرار داده است تا در صورت ضرورت، آنان به منطقه اعزام شوند.

بر اساس این بیانیه، آستن ضمن تاکید بر ارادهٔ واشنگتن برای جلوگیری از سواستفاده جمهوری اسلامی ایران و شرکا و نیروهای نیابتی‌ آن از بحران موجود برای گسترش یا تشدید درگیری‌ها، هشدار داد که ایالات متحده در صورت وقوع هرگونه حملهٔ احتمالی به پرسونل یا منافع خود در منطقه "هر اقدام لازم" را انجام خواهد داد.

وزارت دفاع ایالات متحده گفته است که آستن به نظامیان امریکایی مستقر در شرق میانه اجازه داده است که با توسل به توانمندی‌های حمایت هوایی و ارتقای سطح احضارات نیروها، به تقویت حضور خود در منطقه بپردازد.

در بیانیه آمده است که وزیر دفاع امریکا تحولات را به دقت زیر نظر دارد و تمرکز اصلی او بر محافظت از شهروندان و نیروهای امریکایی، حمایت از اسراییل، و تلاش برای تنش‌زدایی از طریق دپلوماسی است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است که کشتی طیاره‌بردار ابراهام لینکن در حوزهٔ عملیاتی فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) مانده و شماری از کشتی‌های جنگی و نیروهای بحری امریکا نیز به فعالیت خود در منطقهٔ شرق مدیترانه ادامه خواهند داد.

در پی حملات اسراییل بر بیروت، پایتخت لبنان، و کشته شدن حسن نصرالله، رهبر گروه حزب‌الله لبنان، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به نیروهای امریکایی مستقر در منطقه دستور داد که در صورت ضرورت آمادهٔ اقدام باشند.

پیش از این، بایدن روز جمعه به وزارت دفاع ایالات متحده دستور داد تا موقعیت نیروهای امریکایی مستقر در منطقه را برای تقویت بازدارندگی و تضمین حفاظت از نیروها ارزیابی کرده و آنان را برای انجام عملیات آماده سازد.

با اینحال، ایالات متحده همواره اعلام کرده است که حل بحران شرق میانه تنها از طریق دپلوماسی میسر و ممکن است.

گروه

XS
SM
MD
LG