لینک های دسترسی

Breaking News

آستن:‌ گمان می‌رود یک سرباز امریکایی در بازداشت کوریای شمالی قرار گرفته باشد


وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که گمان می‌رود یک سرباز امریکایی که با جزای انضباطی مواجه است، پس از عبور غیرقانونی از مرز دو کوریای حالا احتمالاََ در بازداشت کوریای شمالی قرار گرفته باشد.

لوید آستن روز سه‌شنبه ۱۸ جولای (۲۷ سرطان) در یک کنفرانس خبری گفت: "آنچه ما می‌دانیم این است که یکی از سربازان ما بنابر تبارز ارادهٔ خودش و بدون اجازه و صلاحیت، از خط مرزی نظامی عبور کرده است. ما اعتقاد داریم که وی در بازداشت جمهوری دموکراتیک مردم کوریا قرار دارد."

آستن گفت که وضعیت زیر نظارت و تحقیق قرار دارد و وزارت دفاع ایالات متحده سرگرم کار است تا بستگان این سرباز را از وضعیت آگاه سازد. او همچنین گفت که مصوونیت نیروهای نظامی ایالات متحده در اولویت قرار دارد و براین موضوع تمرکز خواهد داشت.

یک مقام ایالات متحده به صدای امریکا گفت که این سرباز یک و نیم ماه در مجازات انضباطی قرار داشت، به میدان هوایی منتقل شد تا به ایالات متحده برگردد،‌ اما هیچگاهی به طیاره سوار نشد.

یک مقام دیگر ایالات متحده نیز به صدای امریکا گفت که این سرباز قرار بود به ایالات متحده برگشت کند و از خدمت در اردوی امریکا، مرخص شود.

فرماندهی ملل متحد متشکل از نیروهای چندین کشور که در ساحۀ موسوم به ''روستای صلح'' واقع در مرز دو کوریا مستقر بوده و از آتش بس میان دو کشور نظارت می‌کند، گفته است که با نظامیان کوریای شمالی کار می‌کند تا این موضوع ''حل'' شود.

یک روزنامهٔ کوریای جنوبی از قول یک منبع گزارش داده است که این سرباز ساعت ۰۳:۲۷ دقیقه پس از چاشت به وقت محل دفعتاََ از نقطهٔ مرزی میان دو کشور عبور کرد و وارد قلمرو کوریای شمالی شد.

این رویداد در حالی رخ داده است که کوریای جنوبی به خاطر ''اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی'' در حالت آماده‌باش درجه یک قرار دارد و در عین روز یک کشتی زیر دریایی ایالات متحده وارد بندر شهر جنوبی بوسان واقع در شبه جزیرهٔ کوریای شد.

عبور این سرباز امریکایی و بازداشت احتمالی وی توسط کوریای شمالی احتمالاََ‌ روابط آشفته میان واشنگتن و پیونگ یانگ را که هر دو با تسلیحات هسته‌ای مجهز اند، تشدید خواهد کرد.

در ماه‌های اخیر تنش میان کوریای شمالی، کوریای جنوبی و ایالات متحده افزایش یافته است. ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرینات نظامی مشترک را در شبه جزیرهٔ کوریا راه اندازی کرده اند. کوریای شمالی نیز به نوبهٔ خود از آغاز سال روان میلادی به اینسو، ده‌ها میزایل به شمول میزایل بالستیک قاره پیمای خود را پرتاب کرده است.

ایالات متحده و کوریای جنوبی می‌گویند که تمرینات نظامی مشترک آنان جنبهٔ دفاعی دارد. اما کوریای شمالی این تمرینات را آمادگی برای حمله تلقی می‌کند و در اغلب موارد از این تمرینات نظامی مشترک به عنوان فرصتی برای انجام نمایش قدرت نظامی و آزمایش‌های تسلیحاتی بزرگ خود استفاده می‌کند.

XS
SM
MD
LG