لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا از بستهٔ کمک‌های نظامی ۱۲۵ میلیون دالری به اوکراین خبر داد


ایالات متحده روز جمعه نهم اگست (۱۹ اسد) بسته کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دالری جدیدی را برای اوکراین اعلام کرد که شامل میزایل‌های استینگر، مهمات توپخانه و سیستم‌های رادار می‌شود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید به خبرنگاران گفت: "بسته کمکی بر تعهد تزلزل ناپذیر ما به (اوکراین) در حالی که آنها به مقابله با تجاوز روسیه ادامه می دهند، تاکید می کند."

انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده گفت که این کمک ها از ذخایر امریکا فراهم می‌شود و "شامل رهگیرهای دفاع هوایی، مهمات برای سیستم های راکتی و توپخانه، رادارهای چند وظیفوی و سلاح های ضد تانک می شود."

او در بیانیه‌ای گفت: "این تجهیزات به اوکراین کمک می‌کند تا از نیروهایش، مردم و شهرهایش در برابر حملات روسیه محافظت کند و توانایی‌هایش را در خط مقدم تقویت کند."

ایالات متحده از زمانی که روسیه تهاجم تمام عیار خود را در ماه فبروری ۲۰۲۲ آغاز کرد، حامی نظامی کلیدی اوکراین بوده است و بیش از ۵۵ میلیارد دالر تسلیحات، مهمات و سایر کمک های امنیتی را فراهم کرده است.

اعلام کمک های نظامی جدید در حالی منتشر می شود که نیروهای اوکراینی در یک اقدام غافلگیرانه به منطقه‌ کورسک روسیه حمله کرده است.

به دنبال حمله اوکراین به "کورسک" در روسیه، مسکو ضمن اعزام نیروهای کمکی، در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد.

صدها نیروی اوکراینی از چهار روز پیش در یک حمله غافل‌گیرکننده به کورسک، وارد خاک روسیه شدند و در حال پیش‌روی در این منطقه هستند. این بزرگترین حمله کیف به خاک روسیه از هنگام تهاجم نظامی مسکو به این کشور است.

کربی گفت که ایالات متحده "با همتایان اوکراینی خود در تماس است و ما تلاش می‌کنیم تا درک بهتری از آنچه آنان انجام می‌دهند، اهداف شان و استراتیژی آنها به دست آوریم."

گروه

XS
SM
MD
LG