لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا به اوکراین بستۀ کمک نظامی ۱۵۰میلیون دالری را اعلام می‌کند 


مقامات امریکایی به صدای امریکا گفتند که انتظار می‌رود واشنگتن امروز سه شنبه ۲۵ جون (پنجم سرطان) بستۀ کمک نظامی جدید ۱۵۰ میلیون دالری به اوکراین را اعلام کند.

این بستۀ کمکی، تحت یک برنامۀ ریاست جمهوری صورت می‌گیرد که صلاحیت بیرون کردن تسلیحات، مهمات و تجهیزات را از ذخایر نظامی ایالات متحده دارد تا نیازمندی های کوتاه مدت اوکراین را تکمیل کند.

یک مقام امریکایی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود به صدای امریکا گفت که مهمات برای دستگاه‌های پرتاب راکت نیز در این بسته شامل خواهد بود. اما در این بسته، مهمات کلستر شامل نیست.

اما این مقام امریکایی نخواست در مورد شامل بودن میزایل های دوربرد در این بستۀ کمکی معلومات بدهد. او گفت که به دلایل امنیت عملیاتی نمی‌تواند در این خصوص معلومات بیشتر ارایه کند.

روسیه اتهام وارد کرده است که اوکراین در حملات مرگبار هفتۀ جاری بر کریمیه از میزایل‌هایی استفاده کرده که ایالات متحده آنرا تمویل کرده است.

این درحالی است که جمهوری چک امروز گفت که مهماتی که به کمک سایر کشورها خریداری شده بود، امروز وارد اوکراین شد.

پیتر فیالا، صدر اعظم جمهوری چک گفت که کشورش به کمک اعضای اتحادیه اروپا و ناتو چندی پیش برای خریداری مهمات به اوکراین، کمپاین بین المللی جمع آوری پول را آغاز کرد.

مقامات این کشور ماه گذشته گفتند که اوکراین از طریق این کمپاین در ماه جون تا ۱۰۰ هزار مرمی ۱۵۵ملی‌متری دریافت خواهد کرد.

صدر اعظم چک در صفحۀ ایکس‌اش نگاشته است که نخستین محمولۀ مهمات این ابتکار امروز به اوکراین رسید.

مقامات چکی گفته اند که در خریداری این بستۀ مهمات، کانادا، دنمارک، آلمان، هالند و پرتگال سهم گرفته اند.

این درحالی است که ولادمیر زیلینسکی، رییس جمهور اوکراین، همواره از کشورهای غربی خواسته است که اگر می‌خواهند نیروهای این کشور در مقابل روسیه از خود دفاع کنند، باید به آنان تسلیحات فراهم کنند.

برخی از معلومات این مطلب از خبرگزاری فرانس‌پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG