لینک های دسترسی

Breaking News

شهباز شریف: تروریزم را در مرزهای خود تحمل نمی‌توانیم


شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان می‌گوید که کشورش خواهان حفظ ثبات، صلح، تجارت و روابط دوجانبه با "کشور همسایه" است، اما به گفتۀ وی اگر از آن کشور علیه پاکستان استفاده شود، بیشتر قابل تحمل نیست.

هرچند که شهباز شریف در سخنانش در نشست کابینه نامی از افغانستان نبرد، اما گفت که کشورهای همسایه در کنار پاکستان برای مقابله با تروریزم استراتیژی بسازند و در این راستا جدی و صادقانه عمل کنند.

به گزارش بخش دیوه صدای امریکا، صدر اعظم پاکستان روز چهارشنبه ۲۰ جنوری (اول حمل) گفت: "باید مشخص باشد که ما هیچ نوع تروریزم را از آن سوی مرزها تحمل نخواهیم کرد و از همسایگان خود می‌خواهیم که همین کار را انجام دهند."

شهباز شریف تاکید کرد که حکومت وی و نظامیان کشورش، در مبارزه با هراس‌افگنی متعهد اند و پاکستان می‌خواهد که کشورهای همسایه نیز در این راستا همکاری همه‌جانبه داشته باشند.

این اظهارات صدر اعظم پاکستان در حالی بیان می‌شود که بامداد روز دوشنبه (۱۸ مارچ) پاکستان مناطقی از افغانستان را بمباران کرد.

حکومت طالبان گفته است که نیروهای هوایی پاکستان در ساحهٔ لمن ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و ساحهٔ افغان- دوبی ولسوالی سپیره ولایت خوست خانه‌های مسکونی را هدف قرار دادند که در نتیجه سه زن و سه کودک در پکتیکا و دو زن در خوست جان باختند.

حکومت پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که هدف این عملیات "تروریست‌های مرتبط با گروه حافظ گل بهادر" بودند که بر اساس معلوماتی استخباراتی انجام شد. بر بنیاد اعلامیه، گروه بهادر در کنار تحریک طالبان پاکستان، مسوول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان بوده که سبب مرگ صدها غیرنظامی و نیروهای امنیتی شده است.

حکومت پاکستان گفته است که در جریان دو سال گذشته، بارها نگرانی‌هایش را در مورد حضور گروه‌های تروریستی، به شمول تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان با طالبان افغان شریک کرده است.

اسلام آباد ادعا می‌کند که تندروان پاکستانی در افغانستان مخفیگاه دارند و از آنجا حملات شان را طرحریزی کرده و در پاکستان عملی می‌کنند. اما حکومت طالبان همواره این اتهامات را رد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG