لینک های دسترسی

Breaking News

مسیحیان فلسطینی خواهان صلح در غزه شدند 


مسیحیان فلسطینی در سواحل غربی رود اردن در روز کرسمس - عید میلاد مسیح - خواهان برقراری صلح در نوار غزه شدند.

قریهٔ الزبابده با ۵۰۰۰ باشنده، بزرگترین جمعیت مسیحیان فلسطینی در خود جا داده است که همه ساله مراسم کرسمس را برگزار می‌کنند.

اما با جنگ در غزه، خشونت‌ها در سواحل غربی رود اردن نیز افزایش یافته و مسیحیان فلسطینی مایل نیستند امسال مراسم کرسمس را جشن بگیرند.

در عوض این اقلیت برای تامین صلح دعا و برای افرادی که در خشونت‌ها جان باخته اند، عزاداری می‌کنند و از خشونت‌ها در نزدیکی منازل شان نگران اند.

نذیره یوسف دیابس ۷۶ ساله،‌ باشندهٔ قریه الزبابده پس از شنیدن صدای فیر در محله‌اش گفت: "چگونه [از مراسم کرسمس] تجلیل کنیم؟ مردم حس شادی ندارند، دوستان و اقارب شان را در غزه از دست داده اند. اشغال [اسراییل] شهر جنین را نابود می‌کند و کودکان ظالمانه کشته می‌شوند."

گابی خادار که در الزبابده فروشگاه لوازم تزیینی کرسمس دارد به فرانس پرس گفت که در سال جاری حتا یک درخت کرسمس را هم نفروخته است.

این مسیحی ۵۵ ساله می‌گوید که اکنون قرضدار شده و در پرداخت کرایه خانه با مشکل مواجه شده است. او همچنان به فرزندانش گفته است که در سال جاری انتظار تحایف بزرگ را نداشته باشند.

اردوی اسراییل همواره بر شهر جنین به دلیل همجواری آن با یک کمپ مهاجران و به گفتهٔ مقامات اسراییلی برای هدف قرار دادن "تروریست‌ها" یورش می‌برند. اما وزارت صحت فلسطین در رام‌الله می‌گوید که اکثریت کشته شدگان عملیات اسراییل، غیرنظامیان بوده اند.

مقامات صحی فلسطینی گفته اند که نیروهای اسراییلی و شهرک‌نشینان یهودی، از آغاز جنگ میان حماس و اسراییل، ۳۰۰ نفر را در نوار غزه کشته اند.

اسراییل سواحل غربی رود اردن را در جریان جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ اشغال کرد.

بر اساس معلومات اسراییل، تندروان حماس ۱۱۴۰ نفر را در اسراییل کشته اند. مقامات اسراییلی پیش از این رقم کشته شدگان را ۱۲۰۰ و قبل از آن ۱۴۰۰ نفر گزارش داده بودند.

مقامات اسراییلی همچنان گفته اند که تندروان حماس ۲۵۰ نفر را گروگان گرفته بودند که از آن میان ۱۲۹ نفر هنوز هم در اسارت این گروه قرار دارد.

در این حال، مقامات گروه حماس گفته اند که در پی حملات متداوم نیروهای اسراییلی بر غزه تا اکنون ۲۰۶۷۴ نفر که اکثریت آنان زنان و کودکان اند، کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG